Öğrencilerin üçlü kodlama modelinde sunulan sayısal büyüklükleri sayı doğrusunda tahminleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sarı, Mehmet Hayri
dc.contributor.author Olkun, Sinan
dc.date.accessioned 2021-09-15T06:34:07Z
dc.date.available 2021-09-15T06:34:07Z
dc.date.issued 2021-09-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/4875
dc.description.abstract Bu araştırmada, ilkokul ikinci ve üçüncü sınıf öğrencilerinin üçlü kodlama modeline göre sunulan sayısal büyüklüklerin sayı doğrusunda tahmin becerilerinin matematik başarısı, aritmetik performansı ve basamak değeri kavrayışı ile ilişkisi incelenmiştir. Araştırmanın verileri, matematik başarı testi (MBT), aritmetik performans testi (APT), basamak değeri testi (BD) ve bilgisayar yazılımı olarak hazırlanan sayı doğrusunda tahmin testleri (SDT) ile toplanılmıştır. Bilgisayar ortamındaki testler araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olup üçlü kodlama modeline göre tasarlanan sembolik, sözel ve görsel (kanonik ve rastgele çokluklar) kodlardan ve 0-10 ile 0-100 sayısal aralıklardan oluşmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu İç Anadolu Bölgesi’nde bulunan bir ilden toplam 214 ikinci ve üçüncü sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Bulgular, üçüncü sınıf öğrencilerinin tüm testlerde sayı doğrusu üzerinde tahminlerinin ikinci sınıf öğrencilerine göre daha doğrusal olduğunu göstermektedir. Her sınıf düzeyinde MB testine göre belirlenen alt ve üst başarı grubunda yer alan öğrencilerin başarısı APT, BD, SDT 0-10 ve 0-100 açısından farklılaşmaktadır. Bu farklılaşmanın özellikle APT ve BD testleri açısından daha belirgin olduğu görülmüştür. Üçüncü sınıfta alt ve üst gruplar arasındaki başarı farkı daha da açılmaktadır. Üçlü kod modeline göre tasarlanan 0-10 tahmin aralığındaki testlerden Sözel 0-10 ve Kanonik 0-10 matematik başarısını daha çok yordamaktadır. Basamak değeri kavrayışını en çok Sembol 0-10 yordarken, aritmetik performansını en çok Kanonik nokta sayılama 0-10 yordamaktadır. 0-100 aralığındaki tahmin testlerinde ise, matematik başarısını en çok Sembol 0-100 yordarken, basamak değeri kavrayışını da Sembol 0-100 ve Rastgele nokta sayılama testleri yordamaktadır. Farklı temsil biçimleri ile öğretimin çocukların kapsamlı matematik kavrayışları açısından daha yararlı olacağı sonucuna varılabilir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Kültür Üniversitesi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.33308/26674874.2021352306 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Basamak değeri tr_TR
dc.subject İlkokul tr_TR
dc.subject Matematik başarısı tr_TR
dc.subject Sayı doğrusunda tahmin tr_TR
dc.subject Üçlü kodlama tr_TR
dc.title Öğrencilerin üçlü kodlama modelinde sunulan sayısal büyüklükleri sayı doğrusunda tahminleri tr_TR
dc.title.alternative Students' number line estimations of numerical magnitudes presented in triple coding model tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Yaşadıkça Eğitim tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 103243 tr_TR
dc.identifier.volume 35 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 420 tr_TR
dc.identifier.endpage 440 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster