Computational fluency, multiplication table and the performance in solving verbal problems in middle school students

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sarı, Mehmet Hayri
dc.contributor.author Olkun, Sinan
dc.contributor.author Yıldız, Emel
dc.contributor.author Uçar, Aslıgül
dc.contributor.author Turan, Nazlı
dc.date.accessioned 2021-07-08T08:50:35Z
dc.date.available 2021-07-08T08:50:35Z
dc.date.issued 2014-01-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3734
dc.description.abstract Bu çalışmada, temel aritmetik işlemlerde akıcılık ile matematiksel akıl yürütmeye dayalı sözel problemleri çözme performansı arasındaki ilişkiler araştırılmıştır. Çalışma 2013-2014 eğitim öğretim yılında Ankara, Eskişehir, Nevşehir ve Siirt illerinde 5. ve 6. sınıfta öğrenim gören 428 ortaokul öğrencisi ile yürütülmüştür. Veri toplama sürecinde Hesaplama Performansı Testi (TTR), Sözel Problem Testi ve Çarpım Tablosu Testi kısa süreli (2 dakika) ve uzun süreli (20 dakika) olarak uygulanmış ve toplanan veriler istatistikî tekniklerle analiz edilmiştir. Hesaplama performans testinin öğrencilerin sözel problem çözme becerisini yordama gücü R= .692, R²= .478 olarak bulunmuştur. Araştırmanın sonunda, öğrencilerin aritmetik işlem becerilerinin, matematiksel akıl yürütmeye dayalı problemleri çözme becerisini yordadığı, öğrencilere yeterli zaman verildiğinde çarpım tablosu testindeki başarılarının arttığı, sınıf düzeyi ve cinsiyete göre TTR testinden alınan puanlar ile sözel problemlerden alınan puanlar açısından anlamlı farklılık olmadığı görülmüştür. Elde edilen sonuçlar ilgili alanyazın ile tartışılmış ve önerilere yer verilmiştir tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study was to investigate the relationship between computational fluency and the performance in solving verbal problems that require mathematical reasoning. The sample of this study consists of 428 fifth and sixth graders selected from several schools located in 4 mid-Anatolian cities. The data were gathered through 4 different tools; 1) Tempo Test Rekenen (TTR) 2) Verbal Problems Test 3) Multiplication Table Test (2 minutes) 4) Multiplication Table Test (20 minutes). The data were analyzed using statistical methods and Tempo Test Rekenen’s predictive power ofverbal problem solving skills was found as R= .692, R²= .478. Results showed that; a) Students’ arithmetic calculation skills effectively predict students’ performances in solving verbal questions that require mathematical reasoning, b) Their success of multiplication table tests increase if they are provided enough time, c) There is no significant difference between students’ TTR scores and verbal problem solving scores according to gender and grade. The findings of this study were discussed along with the related literature. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.17051/io.2014.12588 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject işlemsel akıcılık tr_TR
dc.subject Aritmetik işlem becerisi tr_TR
dc.subject Sözel problemler tr_TR
dc.subject Matematiksel akıl yürütme tr_TR
dc.subject Çarpım tablosu tr_TR
dc.subject Computational fluency tr_TR
dc.subject Arithmetic skills tr_TR
dc.subject Word problems tr_TR
dc.subject Mathematical reasoning tr_TR
dc.subject Multiplication table tr_TR
dc.title Computational fluency, multiplication table and the performance in solving verbal problems in middle school students tr_TR
dc.title.alternative Ortaokul öğrencilerinde işlemsel akıcılık, çarpım tablosu ve sözel problemlerde başarı tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Elementary Education Online tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 103243 tr_TR
dc.identifier.volume 13 tr_TR
dc.identifier.issue 4 tr_TR
dc.identifier.startpage 1542 tr_TR
dc.identifier.endpage 1553 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster