Uzamsal beceri ve uzamsal kaygı arasındaki ilişki: Sınıf öğretmeni adayları üzerine bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sarı, Mehmet Hayri
dc.date.accessioned 2021-07-08T08:47:01Z
dc.date.available 2021-07-08T08:47:01Z
dc.date.issued 2016-01-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3733
dc.description.abstract Bu çalışmada, sınıf öğretmeni adaylarının uzamsal becerileri ile uzamsal kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin araştırılması amaçlanmıştır. Uzamsal beceri ve uzamsal kaygı üzerinde önemli bir değişken olduğu düşünülen cinsiyet faktörü de bu araştırmada dikkate alınmıştır. Araştırmaya merkezde iki ve taşrada iki olmak üzere toplam dört üniversitenin üçüncü sınıflarında öğrenim görmekte olan 267 sınıf öğretmeni adayı katılmıştır. Öğretmen adaylarından elde edilen verilerin toplanmasında "Uzamsal Görselleştirme Testi" ile "Uzamsal Kaygı Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler sonucunda, uzamsal beceriler açısından erkek öğretmen adaylarının kız öğretmen adaylarına göre daha başarılı olduğu bulunmuştur. Ayrıca kız öğretmen adaylarının erkek öğretmen adaylarına göre daha yüksek uzamsal kaygıya sahip oldukları görülmüştür. Uzamsal beceri ile uzamsal kaygı arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki ortaya çıkmıştır. Elde edilen bulgular çerçevesinde önerilere yer verilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study was to investigate the relationship between the spatial skills and anxiety levels of pre-service primary-school teachers. Gender that was considered as an important variable on spatial ability and spatial anxiety was also taken into account in the study. Totally 267 pre-service primary-school teachers studying at the third grades of totally four universities including two in the province and two in the district area participated into the research. “Spatial Visualization Test” and “Spatial Anxiety Scale” were used for collecting the data from pre-service teachers. It was determined as result of the study that pre-service male teachers were more successful rather than the female pre-service teachers in terms of spatial skills. Furthermore, female preservice teachers were noticed to have higher spatial anxiety rather than the male pre-service teachers. Also it was found a significant negative correlation between the spatial anxiety and spatial skill. Some suggestions were offered within the framework of obtained findings tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.16949/turkbilmat.277877 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Uzamsal beceri tr_TR
dc.subject Uzamsal görselleştirme tr_TR
dc.subject Geometri tr_TR
dc.subject Kaygı tr_TR
dc.subject Uzamsal kaygı tr_TR
dc.subject Spatial skill tr_TR
dc.subject Spatial visualization tr_TR
dc.subject Geometry tr_TR
dc.subject Anxiety tr_TR
dc.subject Spatial anxiety tr_TR
dc.title Uzamsal beceri ve uzamsal kaygı arasındaki ilişki: Sınıf öğretmeni adayları üzerine bir araştırma tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Turkish Journal of Computer and Mathematics Education tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 103243 tr_TR
dc.identifier.volume 7 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 646 tr_TR
dc.identifier.endpage 658 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster