İlkokul öğrencilerinin basamak değeri kavrayışlarının geliştirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sarı, Mehmet Hayri
dc.contributor.author Mutlu, Yılmaz
dc.date.accessioned 2021-07-08T08:33:04Z
dc.date.available 2021-07-08T08:33:04Z
dc.date.issued 2018-01-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3728
dc.description.abstract Bu araştırmada, ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin basamak değeri kavrayışlarının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, ön-test son-test kontrol grupsuz yarı-deneysel desene göre tasarlanmıştır. Basamak değeri konusunda zorluk yaşayan öğrenciler araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmanın çalışma grubunda 8 öğrenci yer almıştır. Veri toplama araçları olarak basamak değeri testi, kaygı ve tutum ölçeği kullanılmıştır. Uygulamada araştırmacılar tarafından geliştirilen bilgisayar destekli öğretim materyalleri kullanılmıştır. Deneysel süreç 2 hafta ve toplam 6 ders saati sürmüştür. Deneysel işlemin ardından çalışma grubuna son-test ve 3 hafta sonra kalıcılık testi uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde ilişkili örneklemler t-testi tekniği kullanılmıştır. Analiz sonucunda çalışma grubunun ön-test ve son-test ortalama puanları arasında basamak değeri kavrayışına yönelik anlamlı fark ortaya çıkmıştır. Bilgisayar destekli eğitim materyallerin öğrencilerin basamak değeri kavrayışlarını geliştirdiği görülmüştür. Öğrencilerin duyuşsal özelliklerinden olan kaygı ve tutum değişkenleri de bilgisayar destekli eğitimin anlamlı bir etkisi olmamıştır. Kalıcılık testi puanlarına bakıldığında ise, öğrencilerin son-test puan ortalamaları ile kalıcılık testi puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.24106/kefdergi.2645 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Basamak değeri tr_TR
dc.subject Bilgisayar destekli eğitim tr_TR
dc.subject Duyuşsal özellik tr_TR
dc.subject Kaygı tr_TR
dc.subject Tutum tr_TR
dc.title İlkokul öğrencilerinin basamak değeri kavrayışlarının geliştirilmesi tr_TR
dc.title.alternative Developing the understanding of place-value in primary students tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Kastamonu Eğitim Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 103243 tr_TR
dc.identifier.volume 27 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 657 tr_TR
dc.identifier.endpage 667 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster