Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde teknoloji kullanımı üzerine nitel bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sarı, Mehmet Hayri
dc.contributor.author Altun, Sadegül
dc.date.accessioned 2021-07-08T08:20:05Z
dc.date.available 2021-07-08T08:20:05Z
dc.date.issued 2015-01-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3721
dc.description.abstract Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin ilkokul matematik öğretiminde teknoloji kullanımına ilişkin algılarını belirlemeye yönelik nitel bir çalışmadır. Araştırmada olgu bilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, ölçüt örnekleme yaklaşımı kullanılarak öğretmenlerin meslekî kıdemleri 1-10 yıl, 10-20 yıl, 20 ve üstü yıl olacak şekilde oluşturulmuştur. Araştırmanın verileri, açık-uçlu yarı yapılandırılmış görüşme sorularıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Verilerin analizi sonucunda araştırmaların bulguları 1) matematik öğretiminde teknoloji kullanımına ilişkin algıları, 2) teknoloji kullanımının matematik öğretimi üzerindeki etkisine ilişkin görüşleri 3) matematik öğretiminde teknolojik araç gereç kullanımının (öğretmen, öğrenci ve matematik öğretimi açısından) yararına ilişkin görüşleri 4) teknolojik araç gereç kullanımının matematik öğretimi ve öğretmen açısından soruna yol açıp/açmadığına ilişkin olmak üzere dört ana temada toplanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract This research is designed as a qualitative phenomenological study to describe classroom teachers' perception about the technology use in primary school mathematics teaching. The study group was chosen by criterion sampling based on their seniority in profession from 1 to 10 years, 10 to 20 years and 20 and up. Data were collected through semi-structured interviews and were analyzed through content analysis. The findings yielded four main themes, which are 1) teachers' opinions about the use of technology, 2) teachers' opinion about the effects of technology use in teaching mathematics, 3) teachers’ opinions about the benefits of using technological materials in teaching mathematics (based on teachers, students and related to mathematics teaching), 4) whether the use of technological materials cause any problems for teachers or mathematics teaching. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İlkokul matematik tr_TR
dc.subject Teknoloji tr_TR
dc.subject Sınıf öğretmeni tr_TR
dc.subject Olgu bilim (fenomenoloji) tr_TR
dc.subject Primary mathematics tr_TR
dc.subject Technology tr_TR
dc.subject Classroom teacher tr_TR
dc.subject Phenomenology tr_TR
dc.title Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde teknoloji kullanımı üzerine nitel bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative A qualitative research on classroom teachers' technology use in mathematics teaching tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal INTERNATIONAL JOURNAL OF EURASIA SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 103243 tr_TR
dc.identifier.volume 6 tr_TR
dc.identifier.issue 19 tr_TR
dc.identifier.startpage 24 tr_TR
dc.identifier.endpage 49 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster