dc.contributor.author |
Sarı, Mehmet Hayri |
|
dc.contributor.author |
Altun, Sadegül |
|
dc.date.accessioned |
2021-07-08T08:20:05Z |
|
dc.date.available |
2021-07-08T08:20:05Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-01 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/3721 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin ilkokul matematik öğretiminde teknoloji kullanımına ilişkin algılarını belirlemeye yönelik nitel bir çalışmadır. Araştırmada olgu bilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, ölçüt örnekleme yaklaşımı kullanılarak öğretmenlerin meslekî kıdemleri 1-10 yıl, 10-20 yıl, 20 ve üstü yıl olacak şekilde oluşturulmuştur. Araştırmanın verileri, açık-uçlu yarı yapılandırılmış görüşme sorularıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Verilerin analizi sonucunda araştırmaların bulguları 1) matematik öğretiminde teknoloji kullanımına ilişkin algıları, 2) teknoloji kullanımının matematik öğretimi üzerindeki etkisine ilişkin görüşleri 3) matematik öğretiminde teknolojik araç gereç kullanımının (öğretmen, öğrenci ve matematik öğretimi açısından) yararına ilişkin görüşleri 4) teknolojik araç gereç kullanımının matematik öğretimi ve öğretmen açısından soruna yol açıp/açmadığına ilişkin olmak üzere dört ana temada toplanmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
This research is designed as a qualitative phenomenological study to describe classroom
teachers' perception about the technology use in primary school mathematics teaching. The
study group was chosen by criterion sampling based on their seniority in profession from 1 to 10
years, 10 to 20 years and 20 and up. Data were collected through semi-structured interviews and
were analyzed through content analysis. The findings yielded four main themes, which are 1)
teachers' opinions about the use of technology, 2) teachers' opinion about the effects of
technology use in teaching mathematics, 3) teachers’ opinions about the benefits of using
technological materials in teaching mathematics (based on teachers, students and related to
mathematics teaching), 4) whether the use of technological materials cause any problems for
teachers or mathematics teaching. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
İlkokul matematik |
tr_TR |
dc.subject |
Teknoloji |
tr_TR |
dc.subject |
Sınıf öğretmeni |
tr_TR |
dc.subject |
Olgu bilim (fenomenoloji) |
tr_TR |
dc.subject |
Primary mathematics |
tr_TR |
dc.subject |
Technology |
tr_TR |
dc.subject |
Classroom teacher |
tr_TR |
dc.subject |
Phenomenology |
tr_TR |
dc.title |
Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde teknoloji kullanımı üzerine nitel bir araştırma |
tr_TR |
dc.title.alternative |
A qualitative research on classroom teachers' technology use in mathematics teaching |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
INTERNATIONAL JOURNAL OF EURASIA SOCIAL SCIENCES |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
103243 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
6 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
19 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
24 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
49 |
tr_TR |