Özet:
Bu çalışma, otel işletmelerinde uygulanan yenilikçi (innovative) hizmetlerin tespitine yöneliktir. Araştırmanın evrenini, Türkiye’de faaliyet gösteren tüm beş yıldızlı otel işletmeleri oluşturmaktadır. Veriler anket aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma sonucunda otel işletmelerinin pek çok yenilikçi hizmeti uyguladıkları ortaya çıkmıştır. Ayrıca; evcil hayvan kabulü, çocuklara yönelik hizmet verme ve kulüp üyeliği hizmeti verme ile ilgili konularda, zincir oteller ve franchise zinciri altındaki otellerin, bağımsız ve kiralık otellere göre daha hassas davrandıkları belirlenmiştir. Ayrıca, sürekli açık olan otel işletmelerinin, mevsimlik otel işletmelerine göre internet hizmeti, çocuklarla ilgili hizmetler, kulüp üyeliği ve interaktif tv hizmetlerine daha fazla önem verdikleri belirlenmiştir