Kapadokya kaya otellerin hibrit turizm bağlamında pazarlanması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Eren, Duygu
dc.contributor.author Sözbilen, Gülhan
dc.date.accessioned 2021-07-02T07:38:53Z
dc.date.available 2021-07-02T07:38:53Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation EREN, D., & SÖZBİLEN, G. (2018). Kapadokya Kaya Otellerin Hibrit Turizm Bağlamında Pazarlanması. Presented at the II. Uluslararası Turizm ve Kültürel Miras Kongresi. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3477
dc.description.abstract 1985 yılında UNESCO Dünya Miras Listesine alınan Göreme Milli Parkı ve Kapadokya Kayalık Sitleri’nin eşsizliği tartışılamayacak bir gerçekliktir. Jeolojik oluşumunun yanı sıra, üzerindeki binlerce yıllık yaşanmışlık, kültürel birikim ve buna bağlı olarak gelişmiş olan bir yaşam tarzının varlığı bölgenin eşsiz olmasının sebepleridir. Kapadokya’da yaşayan insanlar çok eski tarihlerden beri özel jeolojik yapısına bağlı olarak kayaları şekillendirmiş ve buraları kendilerine yaşam alanı haline getirmişlerdir. Günümüzde bu sosyal gerçekliğe bağlı olarak oluşmuş olan yaşam birimleri, kimi zaman restaurant kimi zaman da konaklama işletmesi olarak turizm amaçlı kullanılmaktadır. Bu konaklama işletmeleri de dünyada eşsiz olan “kaya otellerinin” doğmasına neden olmuştur. Kaya oteller eski ve yeniyi, doğal ve lüksü bir araya getiren yani zıtlıkları bir arada kullanan hibrit bir turistik ürüne dönüşmüşlerdir. Son yıllarda lüksü ve doğallığı bir arada sunan ve aynı anda çevre dostu olan pek çok otelin kendilerini hibrit otel olarak pazarladıkları görülmektedir. Dünyada elli adet hibrit otel bulunduğu ve sayılarının ilerleyen yıllarda artacağı çalışma sırasında tespit edilmiştir. Bu çalışmanın amacı kaya otellerin son zamanlarda duyulmaya başlayan hibrit turizm bağlamında değerlendirilip değerlendirilemeyeceğini belirleyebilmektir. Bu bağlamda Kapadokya’daki kaya otellerden 20 tanesinin yetkilisiyle yüz yüze görüşülmüş ve hibrit otel özelliği taşıyıp taşımadıkları değerlendirilmiştir. Araştırma neticesinde kaya otellerin pek çok özelliği ile hibrit otel sayılabileceği ancak atık sistemi, enerji ve su tüketiminde bazı eksiklerinin bulunduğu tespit edilmiştir. Bu eksiklikler kaya otellerin hibrit otel olarak pazarlanmalarını güçleştireceği gibi sürdürülebilirliği de olumsuz olarak etkilemektedir. Belirlenen eksikliklerin giderilmesi halinde kaya otellerin uluslararası turizm pazarında yeni bir etiketle pazarlanması mümkün olacaktır. tr_TR
dc.description.abstract The uniqueness of Goreme National Park and Cappadocia Rocky Sites, which were taken to the UNESCO World Heritage List in 1985, is an unquestionable reality. Besides geological formation, the existence of thousands years of experience, cultural richness and a life style developed on this basis are among the reasons why the region is unique. People living in Cappadocia have shaped rocks made them a living spaces for them making use of special geological structure since ancient times. Nowadays, these life units are sometimes used as restaurants and sometimes as accommodation enterprises for tourism purposes. These accommodation enterprises have also led to the birth of "cave hotels", which are unique in the world. Cave hotels have become hybrid tourist products that combine old and new, natural and luxurious, that is, a combination of contrasts. In recent years, it has been seen that many hotels that offer luxury and naturalness and that are environmentally friendly market themselves as a hybrid hotel. It has been determined in the study that there are fifty hybrid hotels in the world, and the number will increase in the following years. The aim of the study is to determine whether or not cave hotels can be considered in the context of hybrid tourism. In this context, face-to-face interviews were conducted with 20 executives of cave hotels in Cappadocia and whether the hotels have properties that hybrid hotels have. As a result of the research, it has been determined that many properties of the cave hotels can be regarded as hybrid hotels; however, they lack some properties such as waste system, energy and water consumption. These shortcomings will not only hamper marketing cave hotels as hybrid hotels but also affect sustainability negatively. If the determined shortcomings are eliminated, it will be possible to market cave hotels on the international tourism market with a new label. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Hibrit otel tr_TR
dc.subject Kapadokya tr_TR
dc.subject Hybrid hotel tr_TR
dc.subject Cappadocia tr_TR
dc.subject Hibrit turizm tr_TR
dc.subject Kaya oteller tr_TR
dc.subject Hybrid hotel tr_TR
dc.subject Hybrid tourism tr_TR
dc.subject Cave hotels tr_TR
dc.title Kapadokya kaya otellerin hibrit turizm bağlamında pazarlanması tr_TR
dc.title.alternative Marketing Cappadocia cave hotels in the context of hybrid tourism tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal II. Uluslararası Turizm ve Kültürel Miras Kongresi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-9959-9521 tr_TR
dc.contributor.authorID 58873 tr_TR
dc.contributor.authorID 240754 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster