Turizmde destinasyon seçimini etkileyen çekici faktörler: Yozgat üzerine bir değerlendirme

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Eren, Duygu
dc.contributor.author Yılmaz, İbrahim
dc.contributor.author Atasoy, Fuat
dc.date.accessioned 2021-07-02T07:10:04Z
dc.date.available 2021-07-02T07:10:04Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation EREN, D., YILMAZ, İ., & ATASOY, F. (2017). Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Çekici Faktörler Yozgat Üzerine Bir Değerlendirme. Presented at the II. Uluslararası Bozok Sempozyumu, Yozgat. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3466
dc.description.abstract Turistlerin gidecekleri destinasyonu seçerken hangi faktörleri dikkate aldıklarının bilinmesi, etkin bir destinasyon yönetimi ve pazarlaması açısından oldukça önemlidir. Turizmde tüketicilerin destinasyon seçim kararları üzerinde rol oynayan faktörleri itici ve çekici faktörler olarak iki temel kategoride ele almak mümkündür. Bilindiği üzere, çekici faktörler daha ziyade turizm destinasyonlarının sahip oldukları birtakım özellikleri ifade etmektedir. Turizm destinasyonlarının arz kaynaklarını oluşturan bu özellikler kişilerin gitmeyi planladıkları turizm destinasyonu alternatiflerini değerlendirmelerinde belirleyici olmaktadır. Bu kaynakların analiz edildiği çalışmalarda çekici faktörlerin çeşitli şekillerde sınıflandırıldığı görülmektedir. Örneğin; Buhalis (2000) turizm destinasyonlarının çekici faktörlerini çekicilikler, ulaşılabilirlik, imkân ve kolaylıklar, destinasyona yönelik turlar/paket turlar, aktiviteler/etkinlikler ve destekleyici/yardımcı hizmetler şeklinde sınıflandırmıştır. Benzer bir çalışmada (Bahar ve Kozak, 2005) ise turizm destinasyonlarının çekici faktörlerinin temel kaynak ve çekicilikler, geliştirilmiş kaynaklar, destek faktörleri ve niteliksel belirleyiciler şeklinde ele alınabileceği belirtilmiştir. Bu çalışmada bir turizm destinasyonu olarak Yozgat ilinin bahsi geçen çekici faktörler bakımından mevcut durumu değerlendirilmektedir. Bu kapsamda, çeşitli kurumlar tarafından hazırlanan yazılı dokümanlar incelenmiş ve konuyla ilgili diğer bilimsel kaynaklardan faydalanılmıştır. Elde edilen bilgiler ışığında Yozgat’ın sahip olduğu çekici faktörler ile önemli turizm potansiyeline sahip olduğunu ancak; bu faktörlerin hem nitelik hem de nicelik açısından geliştirilmesi gerektiğini belirtmek gerekir. Bu nedenle etkin bir destinasyon yönetimi ve pazarlaması açısından Yozgat turizmine yönelik önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract Knowing which factors tourists consider while choosing a destination to visit is quite important for an effective destination management and marketing. It is possible to examine the factors that play a role in consumers’ decisions of destination preferences in tourism in two major categories, namely push and pull factors. As known, pull factors mainly refer to some features of tourism destinations. These features which constitute the supply sources of tourism destinations become determinant in people’s evaluation of tourism destination alternatives which they plan to visit. It can be seen that pull factors are classified in various ways in the studies in which these resources are analyzed. For example, a classification was made by Buhalis (2000) as natural, historical, cultural, etc. attractions, accessibility, tourism related facilities, tours/tours packages for the destination, events and other supportive services. Bahar and Kozak (2005), on the other hand, stated that tourism destinations could be examined as main resources and attractions, developed resources, support factors and qualitative determinants. In the present study, current situation of Yozgat as a tourism destination is evaluated in terms of above mentioned pull factors. In this scope, written documents prepared by various institutions are examined and other academic/scientific resources related the subject are used. Based on the information gathered, it should be stated that Yozgat has a significant tourism potential with its pull factors but these factors should be improved both qualitatively and quantitatively. For this reason, some recommendations are made on Yozgat’s tourism for an effective destination management and marketing. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Turizm destinasyonu tr_TR
dc.subject Yozgat tr_TR
dc.subject Tourism destination tr_TR
dc.subject Pull factors tr_TR
dc.subject Çekici faktörler tr_TR
dc.title Turizmde destinasyon seçimini etkileyen çekici faktörler: Yozgat üzerine bir değerlendirme tr_TR
dc.title.alternative Pull factors affecting destination choice in tourism: an evaluation on Yozgat tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal II. Uluslararası Bozok Sempozyumu tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-9959-9521 tr_TR
dc.contributor.authorID 58873 tr_TR
dc.contributor.authorID 166953 tr_TR
dc.contributor.authorID 180904 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster