Türkiye’deki konaklama işletmelerinin internet web sitelerini değerlendirmeye yönelik bir çalışma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kurtuluş, Karamustafa
dc.contributor.author Durdu Mehmet, Biçkes
dc.contributor.author Şevki, Ulama
dc.date.accessioned 2021-06-30T12:03:37Z
dc.date.available 2021-06-30T12:03:37Z
dc.date.issued 2002-07
dc.identifier.citation Karamustafa, K., Biçkes, D. M., & Ulama, Ş. (2002). Türkiye’deki konaklama işletmelerinin internet web sitelerini değerlendirmeye yönelik bir çalişma. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (19), 51-92. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3360
dc.description.abstract Bu çalışmanın iki amacı bulunmaktadır. Birinci amaç, pazarlama iletişimi açısından web sayfalarını etkin kılabilecek bir takım bilgi ve özelliklere bağlı ola-rak Türkiye’deki konaklama işletmelerinin web sayfalarını değerlendirmektir. İkin-ci amaç ise, konaklama işletmelerinin türlerine, sınıflarına ve bütünleşme durumla-rına göre web sayfalarında bulunması gereken özellik ve bilgilere yer verme oran-larını karşılaştırmaktır. Yukarıda belirtilen amaçlara ulaşabilmek için Türkiye’de faaliyet gösteren ve örneklem kapsamına alınan 322 konaklama işletmesinin web sayfaları, web sayfalarını işlevsel kılabilecek bilgi ve özellikler açısından değerlendirilmek için tek tek ziyaret edilmiştir. Web sayfalarını işlevsel kılabilecek bilgi ve özelliklere yer verme oranlarının konaklama işletmelerinin türüne, otel işletmesinin sınıfına ve yatay olarak bütünleşmiş konaklama işletmeleri ile bütünleşmemiş konaklama iş-letmelerine göre karşılaştırılması yapılmıştır. Veriler (SPSS 9.0 for Windows) ‘Sos-yal Bilimler için İstatistik Paket Programı’ kullanılarak analiz edilmiştir. İstatistik-sel analizler sonucunda, web sayfalarını işlevsel kılabilecek bilgi ve özelliklere yer verme oranlarının konaklama işletmelerinin türüne, otel işletmelerinin sınıfına ve işletmelerin bütünleşmiş olma durumlarına göre bir takım farklılıklar arz ettiği gözlenmiştir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Erciyes Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Konaklama işletmeleri tr_TR
dc.subject Pazarlama iletişimi tr_TR
dc.subject İnternet pazarlaması tr_TR
dc.subject Web sayfalari tr_TR
dc.title Türkiye’deki konaklama işletmelerinin internet web sitelerini değerlendirmeye yönelik bir çalışma tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/iktisadi ve idari bilimler fakültesi/işletme bölümü/örgütsel davranış anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 38120 tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.startpage 51 tr_TR
dc.identifier.endpage 92 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster