Özet:
Bu çalışmanın iki amacı bulunmaktadır. Birinci amaç, pazarlama iletişimi açısından web sayfalarını etkin kılabilecek bir takım bilgi ve özelliklere bağlı ola-rak Türkiye’deki konaklama işletmelerinin web sayfalarını değerlendirmektir. İkin-ci amaç ise, konaklama işletmelerinin türlerine, sınıflarına ve bütünleşme durumla-rına göre web sayfalarında bulunması gereken özellik ve bilgilere yer verme oran-larını karşılaştırmaktır.
Yukarıda belirtilen amaçlara ulaşabilmek için Türkiye’de faaliyet gösteren ve örneklem kapsamına alınan 322 konaklama işletmesinin web sayfaları, web sayfalarını işlevsel kılabilecek bilgi ve özellikler açısından değerlendirilmek için tek tek ziyaret edilmiştir. Web sayfalarını işlevsel kılabilecek bilgi ve özelliklere yer verme oranlarının konaklama işletmelerinin türüne, otel işletmesinin sınıfına ve yatay olarak bütünleşmiş konaklama işletmeleri ile bütünleşmemiş konaklama iş-letmelerine göre karşılaştırılması yapılmıştır. Veriler (SPSS 9.0 for Windows) ‘Sos-yal Bilimler için İstatistik Paket Programı’ kullanılarak analiz edilmiştir. İstatistik-sel analizler sonucunda, web sayfalarını işlevsel kılabilecek bilgi ve özelliklere yer verme oranlarının konaklama işletmelerinin türüne, otel işletmelerinin sınıfına ve işletmelerin bütünleşmiş olma durumlarına göre bir takım farklılıklar arz ettiği gözlenmiştir.