Örgütsel özdeşleşmenin tükenmişlik üzerindeki etkisi: Öğretmenler üzerinde bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Biçkes, Durdu Mehmet
dc.contributor.author Yılmaz, Celal
dc.date.accessioned 2021-06-30T11:35:08Z
dc.date.available 2021-06-30T11:35:08Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Yılmaz, C. & Biçkes, D. M. (2017). “Örgütsel Özdeşleşmenin Tükenmişlik Üzerindeki Etkisi: Öğretmenler Üzerinde Bir Uygulama”, İş-Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 19(2), 91-110. tr_TR
dc.identifier.issn 2148-9874
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3350
dc.description.abstract Tükenmişlik nedeniyle örgütlerin temel yeteneklere sahip işgücünden tam olarak yararlanamadıkları ya da onları tamamen kaybettikleri bilinen bir gerçektir. Bu çalışma, örgütsel özdeşleşmenin tükenmişlik üzerindeki etkisini Nevşehir ili ölçeğinde gerçekleştirilen bir uygulama ile ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini, Nevşehir ilinde bulunan devlet liselerinde görev yapan 272 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma bulguları, öğretmenlerin örgütsel özdeşleşmelerinin tükenmişlik düzeylerini azaltmada önemli bir rol oynadığını göstermektedir. Türkçe alan yazında örgütsel özdeşleşme ile tükenmişlik arasındaki ilişkiye yönelik sınırlı sayıda çalışma yapıldığı görülmektedir. tr_TR
dc.description.abstract It is a fact that organizations can not utilize or lose the workforce who has fundamental skills due to burnout. This study aims to determine the effect of organizational identification on burnout by implementing a case study in Nevsehir province. 272 teachers working in the public highschools in Nevsehir were taken as the sample of the study. The findings reveal that teachers’ organizational identification plays a significant role to decrease the level of burnout. It is seen that there are limited studies analysing the relationship between orgaizational identification and burnout in Turkish literature. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.4026/isguc.371043 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Özdeşleşme tr_TR
dc.subject Tükenmişlik tr_TR
dc.subject Duygusal tükenme tr_TR
dc.subject Duyarsızlaşma tr_TR
dc.subject Kişisel başarı tr_TR
dc.subject Identification tr_TR
dc.subject Burnout tr_TR
dc.subject Emotional exhaustion tr_TR
dc.subject Depersonalization tr_TR
dc.subject Personal achievement tr_TR
dc.title Örgütsel özdeşleşmenin tükenmişlik üzerindeki etkisi: Öğretmenler üzerinde bir uygulama tr_TR
dc.title.alternative The effect of organizational identification on burnout: A case study on teachers tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal “İş, Güç” Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/iktisadi ve idari bilimler fakültesi/işletme bölümü/örgütsel davranış anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 38120 tr_TR
dc.contributor.authorID 38644 tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 91 tr_TR
dc.identifier.endpage 110 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster