Tükenmişlik nedeniyle örgütlerin temel yeteneklere sahip işgücünden tam olarak yararlanamadıkları ya da onları tamamen kaybettikleri bilinen bir gerçektir. Bu çalışma, örgütsel özdeşleşmenin tükenmişlik üzerindeki etkisini Nevşehir ili ölçeğinde gerçekleştirilen bir uygulama ile ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini, Nevşehir ilinde bulunan devlet liselerinde görev yapan 272 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma bulguları, öğretmenlerin örgütsel özdeşleşmelerinin tükenmişlik düzeylerini azaltmada önemli bir rol oynadığını göstermektedir. Türkçe alan yazında örgütsel özdeşleşme ile tükenmişlik arasındaki ilişkiye yönelik sınırlı sayıda çalışma yapıldığı görülmektedir.
It is a fact that organizations can not utilize or lose the workforce who has fundamental skills
due to burnout. This study aims to determine the effect of organizational identification on
burnout by implementing a case study in Nevsehir province. 272 teachers working in the public
highschools in Nevsehir were taken as the sample of the study. The findings reveal that teachers’ organizational identification plays a significant role to decrease the level of burnout. It is seen that there are limited
studies analysing the relationship between orgaizational identification and burnout in Turkish literature.