Kur’an-ı Kerim’de sosyal gruplar

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Durmuş, Zülfikar
dc.date.accessioned 2021-06-29T12:16:30Z
dc.date.available 2021-06-29T12:16:30Z
dc.date.issued 2003-04
dc.identifier.citation Durmuş, Zülfikar . "Kur’an-ı Kerim’de Sosyal Gruplar". Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi 3 / 2 (Nisan 2003): 17-46 . tr_TR
dc.identifier.issn 1303-9199
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3291
dc.description.abstract Kur’ân-ı Kerîm, sosyoloji ilmi açısından bahsedilen tabiî ve idealist sosyal gruplardan bahsetmekte, fakat insanları idealist gruplara yöneltmektedir. Bu doğrultuda onlara rehberlik etmektedir. Bu makalede, Kur’ân’da yer alan sosyal gruplardan; ümmet, millet, karn, ehil, kabile, aşiret ve ashâb gibi belli başlıcaları sosyolojinin tiplerine aktarılmaksızın veya onlarla mukayese edilmeksizin niceliksel olarak büyükten küçüğe doğru irdelenmektedir. Kur’ân’ın toplumun kabilelere ve şubelere ayrılmasının “teârüf” için olduğunu özellikle vurgulaması, toplumun benzer yönleri ve taraflarının yanında farklı yönlerinin ve taraflarının da bulunduğunu göstermektedir. Değer unsuru olarak kabile veya bir kabileye mensubiyet değil, inanç ve takva esas alınmakta, kabile realitesi tanınmakla birlikte kavmiyet ve kabilecilik anlayışı reddedilmektedir. tr_TR
dc.description.abstract The Holy Qur’an mentions both natural and idealistic social groups which are discussed in sociological view, but directs human being to idealistic groups. It guides them through this direction. In this article, the social groups taking place in the Qur’an are investigated according to just their quantity, from bigger to smaller, not investigated by transferring (transmitting) to known sociological types like religious community (ümmet), nation, generation (karn), people (ehil), tribe ( kabile), kindred (aşiret), companions (ashab), or by comparision with them. The Qur’an especially emphasizes that the reason for distinction of societies into tribes and branches is to get acquainted with each other and underlines the fact that there are not only common and smilar aspects and sides but also different sides. Accepting a tribe or an attiribution as worth element (component) is rejected and belief and thought of responsibility to Allah are accepted as degree of worthyness. Nonetheless, tribe is acknowledged as a reality. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Tefsir tr_TR
dc.subject Kur'an tr_TR
dc.subject Sosyal grup tr_TR
dc.subject Ümmet tr_TR
dc.subject Millet tr_TR
dc.subject Exegesis tr_TR
dc.subject Qur'an tr_TR
dc.subject Social group tr_TR
dc.subject Ummah tr_TR
dc.subject Nation tr_TR
dc.title Kur’an-ı Kerim’de sosyal gruplar tr_TR
dc.title.alternative Social groups in the Holy Qur'an tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Temel İslam Bilimleri Bölümü, Tefsir Anabilim Dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 8109 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0003-4255-0820 tr_TR
dc.identifier.volume 3 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 17 tr_TR
dc.identifier.endpage 46 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster