Tatil turizminde turistlerin konaklama işletmesi tercihinde kültürün etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Belber, Burcu Gülsevil
dc.date.accessioned 2021-06-24T10:48:14Z
dc.date.available 2021-06-24T10:48:14Z
dc.date.issued 2009-07
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/66584
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3055
dc.description.abstract Bir konaklama işletmesinin, farklı kültürlere mensup turistlere etkili bir şekilde hitap edebilmesi, tüketici tatminini belirleyen önemli bir unsurdur. Turistlerin konaklamalarından tatmin olarak, tekrar aynı konaklama işletmelerini tercih etmeleri veya çevresindekilere önermeleri, hem konaklama işletmelerinin kârını artacaktır hem de bu durum ülke ekonomisine olumlu katkı sağlayacaktır. Bu çalışmada, farklı kültüre mensup turistlerin konaklama işletmesi tercihleri ve konaklama işletmelerinden beklentileri arasında farklılık olup olmadığı araştırılmış ve tüketici tatmininin sağlanabilmesi için konaklama işletmesinde sunulması gereken hizmetler belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma yaklaşımı olarak, tanımlayıcı araştırma modelinden veri toplama tekniği olarak da yüz yüze anket uygulama yönteminden faydalanılmıştır. Yapılan analizler neticesinde bireyci kültüre mensup turistlerin tek başına seyahatleri esnasında en fazla 5 yıldızlı, toplumcuların ise 3 yıldızlı otelleri bireyci kültüre mensup turistlerin aileleriyle beraber seyahatleri esnasında en fazla 4 yıldızlı, toplumcuların ise 5 yıldızlı otelleri bireyci kültüre mensup turistlerin arkadaşlarıyla beraber seyahatleri esnasında en fazla 4 yıldızlı, toplumcuların ise 5 yıldızlı otelleri tercih ettikleri saptanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The capacity of a tourist accommodation to appeal effectively to customers of diverse cultural background is an important factor for consumer satisfaction. Tourist satisfaction and willingness to return to the same accommodation would increase the profits of the tourist accommodation, as well as contributing positively to the country's economy. This study attempts to explore whether there are differences in the accommodation preferences and expectations of tourists with diverse cultural backgrounds, and determine the types of services necessary for customer satisfaction. As the research methodology, the study uses descriptive research models and for data collection, it uses the face-to-face questionnaire application technique. The analyses provide the following conclusions: tourists traveling alone prefer at most 5 star hotels if they are from individualistic cultures, but 3 star hotels if they are from collectivistic cultures; those traveling with their families prefer at most 4 star hotels if they are from individualistic cultures, but 5 star hotels if they are from collectivistic cultures; and tourists traveling with their friends prefer at most 4 star hotels if they are from individualistic cultures, but 5 star hotels if they are from collectivistic cultures. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Erciyes üniversitesi iktisadi ve idari bilimler fakültesi dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Touristic consumer behaviour tr_TR
dc.subject Culture tr_TR
dc.subject Individualist culture tr_TR
dc.subject Collectivist culture tr_TR
dc.subject Choice of accommodation establishment. tr_TR
dc.subject Bireyci kültür tr_TR
dc.subject Toplumcu kültür tr_TR
dc.subject Konaklama işletmesi tercihi tr_TR
dc.subject Kültür tr_TR
dc.subject Turistik tüketici davranışı tr_TR
dc.title Tatil turizminde turistlerin konaklama işletmesi tercihinde kültürün etkisi tr_TR
dc.title.alternative The impact of culture on the choice of accommodation facilities in holiday tourism tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Erciyes üniversitesi iktisadi ve idari bilimler fakültesi dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-7586-4407 tr_TR
dc.contributor.authorID 39378 tr_TR
dc.identifier.volume 2 tr_TR
dc.identifier.issue 34 tr_TR
dc.identifier.startpage 91 tr_TR
dc.identifier.endpage 116 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster