Bir konaklama işletmesinin, farklı kültürlere mensup turistlere etkili bir şekilde hitap edebilmesi, tüketici tatminini belirleyen önemli bir unsurdur. Turistlerin konaklamalarından tatmin olarak, tekrar aynı konaklama işletmelerini tercih etmeleri veya çevresindekilere önermeleri, hem konaklama işletmelerinin kârını artacaktır hem de bu durum ülke ekonomisine olumlu katkı sağlayacaktır. Bu çalışmada, farklı kültüre mensup turistlerin konaklama işletmesi tercihleri ve konaklama işletmelerinden beklentileri arasında farklılık olup olmadığı araştırılmış ve tüketici tatmininin sağlanabilmesi için konaklama işletmesinde sunulması gereken hizmetler belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma yaklaşımı olarak, tanımlayıcı araştırma modelinden veri toplama tekniği olarak da yüz yüze anket uygulama yönteminden faydalanılmıştır. Yapılan analizler neticesinde bireyci kültüre mensup turistlerin tek başına seyahatleri esnasında en fazla 5 yıldızlı, toplumcuların ise 3 yıldızlı otelleri bireyci kültüre mensup turistlerin
aileleriyle beraber seyahatleri esnasında en fazla 4 yıldızlı, toplumcuların ise 5 yıldızlı otelleri bireyci kültüre mensup turistlerin arkadaşlarıyla beraber seyahatleri esnasında en fazla 4 yıldızlı, toplumcuların ise 5 yıldızlı otelleri tercih ettikleri saptanmıştır.
The capacity of a tourist accommodation to appeal effectively to customers of diverse cultural background is an important factor for consumer satisfaction. Tourist satisfaction and willingness to return to the same accommodation would increase the profits of the tourist accommodation, as well as contributing positively to the country's economy. This study attempts to explore whether there are differences in the accommodation preferences and expectations of tourists with diverse cultural backgrounds, and determine the types of services necessary for customer satisfaction. As the research methodology, the study uses descriptive research models and for data collection, it uses the face-to-face questionnaire application technique. The analyses provide the following conclusions: tourists traveling alone prefer at most 5 star hotels if they are from individualistic cultures, but 3 star hotels if they are from collectivistic cultures; those traveling with their families prefer at most 4 star hotels if they are from individualistic cultures, but 5 star hotels if they are from collectivistic cultures; and tourists traveling with their friends prefer at most 4 star hotels if they are from individualistic cultures, but 5 star hotels if they are from collectivistic cultures.