Özet:
Ziyafet ve toplantı etkinlikleri ve yönetimi yiyecek ve içecek sektöründe gün geçtikçe önemi artan ve gelir getirici faaliyetler olarak dikkat çekmektedir. Belirli bir yer ve zamanda, belli sayıda insana, önceden belirlenen menü ve fiyat üzerinden sunulan yiyecek ve içecek hizmetlerini kapsayan bu etkinlikler, daha çok yoğunluğun düşük olduğu sezon dışı dönemlerde gerçekleştirilmektedir. Bu yönüyle ziyafet ve toplantı faaliyetleri, bir taraftan konaklama işletmelerinin doluluk oranlarını artırmada ve sezonu uzatmada, diğer taraf-tan da bağımsız yiyecek ve içecek işletmelerinde işlerin yoğun olmadığı dönemlerde atıl kapasitenin değerlendirilmesi açısından önemli bir yiyecek ve içecek ürünü olarak ön plana çıkmaktadır.
Bu bölümde, konaklama işletmeleri bünyesindeki yiyecek ve içecek operasyonları kapsamında sunulan ziyafet ve toplantıların önemi, ziyafet ve toplantı organizasyonlarının kapsamı, ziyafet ve toplantı organizasyonlarının kabulü ve planlaması, ziyafet ve toplantı organizasyonlarında yiyecek ve içecek servis süreci, ziyafet ve toplantı organizasyonları sonrasında yapılacak işler ele alınmaktadır.