Marka aşkının davranışsal niyete etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Keskin, Emrah
dc.contributor.author Solunoğlu, Ali
dc.contributor.author Örgün, Emrah
dc.date.accessioned 2021-06-23T11:26:48Z
dc.date.available 2021-06-23T11:26:48Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/973262
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2991
dc.description.abstract İnsanların birbirleri ile ilişkilerinden esinlenerek ortaya çıkan marka aşkı kavramı üründen memnun olan müşterinin ürünün markasına karşı hissettiği bağlılık derecesini ifade etmektedir. Müşterilerin markaya karşı hissettikleri aşkın davranışsal niyetleri üzerindeki gücünü belirlemeye yönelik hazırlanan bu çalışma, Kapadokya Bölgesinde faaliyet göstermekte olan Turasan’ı ziyaret eden turistler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Turasan, Kapadokya bölgesinde şıra ve şarap üzerine odaklanmış, gastronomik bir marka değeri olan bir firmadır. Çalışma, Turasan firmasını ziyaret eden 330 yerli turistten anket yöntemiyle elde edilen veriler kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bölgeye turistik amaçlı gelen ve bu esnada gastronomik açıdan önemli bir marka olan Turasan’ı ziyaret eden yerli turistlerin marka aşkları ile davranışsal niyetleri arasındaki ilişkinin belirlendiği bu çalışmada müşterilerin Turasan markasına karşı hissettikleri aşk ile davranışsal niyetleri arasında yapılan regresyon analizi sonucunda pozitif yönlü ilişkinin olduğu tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The concept of brand love, which is inspired by the relations between people and each other, expresses the degree of customer's satisfaction with the product's brand. This study, which is prepared to determine the power of the customers over the behavioral intentions they feel towards the brand, was carried out on the tourists who visited Turasan, which is an important brand in Cappadocia Region. The study was carried out on 330 local tourists who visited Turasan which is known as one of the most important grape juice and wine centers of the region and has a gastronomic value. As a result of the regression analysis made between the love they feel towards Turasan brand and their behavioral intentions, a positive relationship was found. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Gastroia: Journal of Gastronomy and Travel Research tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Gastronomi tr_TR
dc.subject Marka aşkı tr_TR
dc.subject Davranışsal niyet tr_TR
dc.subject Brand love tr_TR
dc.subject Behavioral intention tr_TR
dc.subject Gastronomy tr_TR
dc.title Marka aşkının davranışsal niyete etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of brand love on behavioral intention tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Gastroia: Journal of Gastronomy and Travel Research tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Ürgüp Sebahat ve Erol Toksöz turizm meslek yüksekokulu/otel, lokanta ve ikram hizmetleri bölümü/turizm ve otel işletmeciliği pr. tr_TR
dc.contributor.authorID 46974 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0001-6565-4265 tr_TR
dc.identifier.volume 3 tr_TR
dc.identifier.issue 4 tr_TR
dc.identifier.startpage 541 tr_TR
dc.identifier.endpage 550 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster