İnsanların birbirleri ile ilişkilerinden esinlenerek ortaya çıkan marka aşkı
kavramı üründen memnun olan müşterinin ürünün markasına karşı hissettiği
bağlılık derecesini ifade etmektedir. Müşterilerin markaya karşı hissettikleri
aşkın davranışsal niyetleri üzerindeki gücünü belirlemeye yönelik hazırlanan
bu çalışma, Kapadokya Bölgesinde faaliyet göstermekte olan Turasan’ı ziyaret
eden turistler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Turasan, Kapadokya bölgesinde
şıra ve şarap üzerine odaklanmış, gastronomik bir marka değeri olan bir
firmadır. Çalışma, Turasan firmasını ziyaret eden 330 yerli turistten anket
yöntemiyle elde edilen veriler kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bölgeye
turistik amaçlı gelen ve bu esnada gastronomik açıdan önemli bir marka olan
Turasan’ı ziyaret eden yerli turistlerin marka aşkları ile davranışsal niyetleri
arasındaki ilişkinin belirlendiği bu çalışmada müşterilerin Turasan markasına
karşı hissettikleri aşk ile davranışsal niyetleri arasında yapılan regresyon
analizi sonucunda pozitif yönlü ilişkinin olduğu tespit edilmiştir.
The concept of brand love, which is inspired by the relations between people
and each other, expresses the degree of customer's satisfaction with the
product's brand. This study, which is prepared to determine the power of the
customers over the behavioral intentions they feel towards the brand, was
carried out on the tourists who visited Turasan, which is an important brand in
Cappadocia Region. The study was carried out on 330 local tourists who
visited Turasan which is known as one of the most important grape juice and
wine centers of the region and has a gastronomic value. As a result of the
regression analysis made between the love they feel towards Turasan brand
and their behavioral intentions, a positive relationship was found.