Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kurumlarda ve ailelerinin yanında kalan ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi özyeterlik algılarının karşılaştırılması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Demirel, Ahmet
dc.date.accessioned 2021-06-17T12:30:36Z
dc.date.available 2021-06-17T12:30:36Z
dc.date.issued 2017-04-04
dc.identifier.citation Demirel, A., & Şengül, M. (2017). Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kurumlarda ve ailelerinin yanında kalan ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi özyeterlik algılarının karşılaştırılması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 260-275. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/384877
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2703
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi özyeterlik algılarının belirlenmesi; Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kuruluşlarda kalan ve aileleriyle birlikte kalan öğrencilerin Türkçe dersi özyeterlik algılarının kıyaslanmasıdır. Araştırmada veriler Türkiye İstatistik Kurumunun belirlediği 12 istatistikî bölge birimdeki her bölgeden birer il seçilmesiyle toplam 12 ildeki Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kurumlardan ve aileleri ile birlikte kalan ortaokul öğrencilerinden elde edilmiştir. Araştırma sonunda Türkçe dersi özyeterlik algıları açısından aileleriyle birlikte kalan öğrencilerin kurumlarda kalanlara göre genel anlamda olumlu yönde farklılıklara sahip olduğu belirlenmiştir. Aileleriyle birlikte kalan öğrencilerle kurumlarda kalanlar kıyaslandığında ortaya çıkan bu farklılıkların öğrencilerin Türkçe derslerinde kendilerine güvenlerini, inançlarını, kaygılarını, isteklerini ve heyecanlarını yansıtması açısından önemlidir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research is to determine the self-efficacy perceptions of the secondary school students in Turkish lesson; Comparison of the self-efficacy perceptions of the students who remained in the institutions affiliated to the Ministry of Family and Social Policies and remained with their families. In the survey, 12 statistical regions determined by the Turkish Statistical Institute were obtained from the institutions affiliated to the Ministry of Family and Social Policies in the 12 provinces, each of which was selected from provinces, and the remaining middle school students with their families. At the end of the research, it was determined that the students with their families in terms of self-efficacy perceptions have positive differences in general terms compared to the ones staying in institutions. These significant differences, which arise when the students staying with their parents are compared, are important in terms of reflecting the confidence, beliefs, concerns, desires and excitement of the students in their Turkish lessons. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.relation.isversionof http://dx.doi.org/10.17556/erziefd.303 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Türkçe dersi tr_TR
dc.subject Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tr_TR
dc.subject Öz yeterlik algıları tr_TR
dc.subject Turkish lesson tr_TR
dc.subject Ministry of family and social policy tr_TR
dc.subject Self-efficacy perceptions tr_TR
dc.title Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kurumlarda ve ailelerinin yanında kalan ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi özyeterlik algılarının karşılaştırılması tr_TR
dc.title.alternative Comparison of Turkish lesson self-efficacy perceptions of secondary school students staying in the affiliated Institutions of the Ministry of Family and Social Policy and their families tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/Türkçe ve sosyal bilimler eğitimi bölümü/Türkçe eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 260465 tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 260 tr_TR
dc.identifier.endpage 275 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster