dc.contributor.author |
Demirel, Ahmet |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-17T12:30:36Z |
|
dc.date.available |
2021-06-17T12:30:36Z |
|
dc.date.issued |
2017-04-04 |
|
dc.identifier.citation |
Demirel, A., & Şengül, M. (2017). Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kurumlarda ve ailelerinin yanında kalan ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi özyeterlik algılarının karşılaştırılması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 260-275. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/384877 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2703 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi özyeterlik algılarının belirlenmesi;
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kuruluşlarda kalan ve aileleriyle birlikte kalan
öğrencilerin Türkçe dersi özyeterlik algılarının kıyaslanmasıdır. Araştırmada veriler Türkiye
İstatistik Kurumunun belirlediği 12 istatistikî bölge birimdeki her bölgeden birer il seçilmesiyle
toplam 12 ildeki Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kurumlardan ve aileleri ile birlikte
kalan ortaokul öğrencilerinden elde edilmiştir. Araştırma sonunda Türkçe dersi özyeterlik
algıları açısından aileleriyle birlikte kalan öğrencilerin kurumlarda kalanlara göre genel anlamda
olumlu yönde farklılıklara sahip olduğu belirlenmiştir. Aileleriyle birlikte kalan öğrencilerle
kurumlarda kalanlar kıyaslandığında ortaya çıkan bu farklılıkların öğrencilerin Türkçe
derslerinde kendilerine güvenlerini, inançlarını, kaygılarını, isteklerini ve heyecanlarını
yansıtması açısından önemlidir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The aim of this research is to determine the self-efficacy perceptions of the secondary school
students in Turkish lesson; Comparison of the self-efficacy perceptions of the students who
remained in the institutions affiliated to the Ministry of Family and Social Policies and remained
with their families. In the survey, 12 statistical regions determined by the Turkish Statistical
Institute were obtained from the institutions affiliated to the Ministry of Family and Social
Policies in the 12 provinces, each of which was selected from provinces, and the remaining
middle school students with their families. At the end of the research, it was determined that the
students with their families in terms of self-efficacy perceptions have positive differences in
general terms compared to the ones staying in institutions. These significant differences, which
arise when the students staying with their parents are compared, are important in terms of
reflecting the confidence, beliefs, concerns, desires and excitement of the students in their
Turkish lessons. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
http://dx.doi.org/10.17556/erziefd.303 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Türkçe dersi |
tr_TR |
dc.subject |
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı |
tr_TR |
dc.subject |
Öz yeterlik algıları |
tr_TR |
dc.subject |
Turkish lesson |
tr_TR |
dc.subject |
Ministry of family and social policy |
tr_TR |
dc.subject |
Self-efficacy perceptions |
tr_TR |
dc.title |
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kurumlarda ve ailelerinin yanında kalan ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi özyeterlik algılarının karşılaştırılması |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Comparison of Turkish lesson self-efficacy perceptions of secondary school students staying in the affiliated Institutions of the Ministry of Family and Social Policy and their families |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/Türkçe ve sosyal bilimler eğitimi bölümü/Türkçe eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
260465 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
19 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
3 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
260 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
275 |
tr_TR |