Öğretmen adaylarının yazma kaygıları ile yaratıcı yazma başarıları arasındaki ilişki üzerine bir inceleme

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Demirel, Ahmet
dc.date.accessioned 2021-06-17T12:27:21Z
dc.date.available 2021-06-17T12:27:21Z
dc.date.issued 2019-12-03
dc.identifier.citation Demirel, A. (2019). Öğretmen adaylarının yazma kaygıları ile yaratıcı yazma başarıları arasındaki ilişki üzerine bir inceleme. International Journal of Language Academy, 7(4), 210-220. tr_TR
dc.identifier.issn 2342-0251
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2702
dc.description.abstract Bu araştırmanın genel amacı öğretmen adaylarının yazma kaygıları ile yaratıcı yazma başarıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma bu amaç doğrultusunda nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli ile hazırlanmıştır. Çalışmaya Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesinde öğrenimine devam eden 227 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada veriler iki farklı araç kullanılarak elde edilmiştir. Katılımcıların yaratıcı yazma başarılarına ilişkin veriler yazılı anlatım ürünlerinin yaratıcı yazma değerlendirme ölçeği aracılığıyla değerlendirilmesi sonucunda elde edilmiştir. Yazma kaygısına ilişkin verilerin elde edilmesinde ise yazma kaygısı ölçeğinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının yazma kaygıları ile yaratıcı yazma başarıları arasında orta düzeyde negatif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Erkeklerin yazma kaygısının kadınlardan yüksek olduğu görülürken, yaratıcı yazma başarılarının kadınlara oranla düşük olduğu ve bu farklılığın anlamlı olduğu görülmüştür. Araştırmada Türkçe öğretmenliği bölümündeki öğrencilerin yazma kaygılarının diğer bölümlere oranla düşük olduğu, yaratıcı yazma başarılarının ise yüksek olduğu belirlenmiş ve bu farklılığın anlamlı olduğu görülmüştür. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to investigate the relationship between the pre-service teachers' writing anxiety and creative writing performance. For this purpose, the research was conducted with a relational survey model. 227 prospective teachers from Nevşehir Hacı Bektaş Veli University participated in the study. The data were obtained by using two different tools. The data about the creative writing performance of the participants were obtained by evaluating the written expression papers by means of the creative writing evaluation scale. In order to obtain data related to writing anxiety, writing anxiety scale was used. At the end of the research it was determined that there was a moderate and negative significant relationship between pre-service teachers' writing anxiety and creative writing performance. The writing anxiety of men was higher than women but creative writing performance was lower than women and this difference was found to be significant. In the study, it was found that the writing anxiety of the students in the Turkish teaching department was lower than the other departments but the creative writing achievements were higher and this difference was found to be significant. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher International Journal of Language Academy tr_TR
dc.relation.isversionof http://dx.doi.org/10.29228/ijla.30174 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Yazma kaygısı tr_TR
dc.subject Yaratıcı yazma tr_TR
dc.subject Yazma başarısı tr_TR
dc.subject Writing anxiety tr_TR
dc.subject Creative writing tr_TR
dc.subject Writing success tr_TR
dc.title Öğretmen adaylarının yazma kaygıları ile yaratıcı yazma başarıları arasındaki ilişki üzerine bir inceleme tr_TR
dc.title.alternative An investigation on the relationship between teacher candidates writing anxiety and creative writing achievements tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal International Journal of Language Academy tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/Türkçe ve sosyal bilimler eğitimi bölümü/Türkçe eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 260465 tr_TR
dc.identifier.volume 7 tr_TR
dc.identifier.issue 4 tr_TR
dc.identifier.startpage 210 tr_TR
dc.identifier.endpage 220 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster