Çocuk gelişimi programı öğrencilerinin fen etkinliklerine yönelik tutumlarının incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tükel, Ayşen
dc.contributor.author Yıldız, Seçil
dc.date.accessioned 2021-06-17T12:17:21Z
dc.date.available 2021-06-17T12:17:21Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.issn 2146-6297
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2699
dc.description https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/611871 tr_TR
dc.description.abstract Fen eğitimi günlük yaşamda gerekli olan bilginin öğrenilmesini sağlayarak evrensel sorunları çözme yeteneği kazandırır. Bu nedenle okul öncesi fen ekinlikleri, Fen ile ilgili temel kavramlar göz önüne alınarak hazırlanmalıdır. Okul öncesi eğitim kurumlarında, okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin yanı sıra çocuk gelişimi programı öğrencileri de uygulama yapmaktadır. Uygulamalar öncesinde günlük planlar öğrenciler tarafından hazırlanmaktadır. Öğrencilerin günlük planlarda fen etkinliklerine yer verme durumları, fen eğitimine bakış açıları, fen öğretimi yöntemleri, konu ile ilgili öğretim öncesi hazırlık durumları önem arz etmektedir. Bu bağlamda araştırmada Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Çocuk Gelişimi Programı 2. Sınıf öğrencilerinin fen eğitimine yönelik tutumları ele alınmıştır. Betimsel tarama yöntemine dayalı olarak yürütülen çalışmada veriler ‘Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Öğretimine Yönelik tutum Ölçeği’ kullanılarak elde edilmiştir. 77 öğrencinin katıldığı araştırmada elde edilen veriler SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre öğrencilerin tamamına yakınının fen etkinliklerini yaparken kendilerini rahat hissettiklerini, fen öğretmek için gerekli olan bilimsel bilgi düzeyine sahip olduklarını ve uygulamalar sırasında kendilerini rahat hissettiklerini ifade etmişlerdir. Katılımcıların yarısından fazlasının bu yaş grubundaki çocuklara yönelik fen öğrenme yöntem ve süreçlerini bildikleri ortaya çıkmıştır. Çocuk gelişimi öğrencilerinin sınıflarında deneysel etkinlikler yaptıkları, fen etkinliklerinde kullanmak üzere farklı materyal ve nesneleri topladıkları, sınıf içindeki farklı materyalleri de bu amaçla kullanma eğiliminde oldukları görülmüştür. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fen tr_TR
dc.subject Fen eğitimi tr_TR
dc.subject Fene yönelik tutum tr_TR
dc.title Çocuk gelişimi programı öğrencilerinin fen etkinliklerine yönelik tutumlarının incelenmesi tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/okul öncesi eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 49108 tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 128 tr_TR
dc.identifier.endpage 143 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster