Üniversite öğrencilerinin düşünce hataları ve duyguları ifade etmelerinin mükemmeliyetçilik tutumlarını yordaması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çarkıt, Ersoy
dc.contributor.author Yalçın, Süleyman Barbaros
dc.date.accessioned 2021-06-15T10:24:53Z
dc.date.available 2021-06-15T10:24:53Z
dc.date.issued 2018-04-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2504
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin duyguları ifade etme ve bilişsel hataları ile mükemmeliyetçilikleri arasındaki yordayıcı ilişkileri incelemektir. Araştırmanın verileri “Frost Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği”, “Duyguları İfade Ölçeği” ve ’‘Bilişsel Hatalar Ölçeği’ ile toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre olumlu duygu ifadesi, aile beklentileri ve yaptığından emin olamama ile pozitif yönde anlamlı ilişki içindeyken düzen boyutuyla ters yönlü anlamlı ilişki içerisindedir. Aynı zamanda yakınlık ifadesi, ailesel eleştiri ile negatif yönde anlamlı yönde ilişkili olduğu görülmektedir. Felaketleştirme, genelleme, kişiselleştirme ve seçici soyutlama ile mükemmeliyetçiliğin hata yapma endişesi, ailesel eleştiri ve yaptığından emin olamama boyutları pozitif yönde anlamlı yönde ilişkidir. Felaketleştirme, genelleme ve kişiselleştirme ile mükemmeliyetçiliğin aile beklentileri boyutunun pozitif yönde anlamlı ilişki yönde ilişkili olduğu bulunmuştur. Felaketleştirme ve kişiselleştirme ile kişisel standartlar alt boyutu pozitif yönde manidar ilişki içerisindedir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Sakarya Üniversitesi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.19126/suje.367429 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Mükemmeliyetçilik tr_TR
dc.subject Bilişsel hatalar tr_TR
dc.subject Bilişsel çarpıtmalar tr_TR
dc.subject Duyguları ifade etme tr_TR
dc.title Üniversite öğrencilerinin düşünce hataları ve duyguları ifade etmelerinin mükemmeliyetçilik tutumlarını yordaması tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Sakarya University Journal of Education tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/eğitim bilimleri bölümü/rehberlik ve psikolojik danışmanlık anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 315615 tr_TR
dc.identifier.volume 8 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 195 tr_TR
dc.identifier.endpage 210 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster