Çocuklarda yabancı dil öğrenimi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ünaldı, İhsan
dc.date.accessioned 2021-06-15T08:38:10Z
dc.date.available 2021-06-15T08:38:10Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2492
dc.description.abstract Yenidoğanlar anadillerini çevrelerindeki sesleri duymaya başladıkları ilk andan itibaren öğrenmeye başlarlar. Daha dört günlükken bile bebeklerin farklı dilleri birbirlerinden ayırt edebildikleri farklı çalışmalar sonucunda ortaya çıkarılmıştır (Mehler ve diğ., 1988). Yenidoğanların bu ayrımı, herdilin kendi ses yapısında bulunan ritim ve ölçü (prosody) özelliklerini kullanarak yapabildikleri öne sürülmüştür (Guasti, 2002:31). Ses yapılarını ayırt ederek başlayan dil edinim süreci 12 aydan itibaren bebeklerin bu yetiyi kaybetmesiyle devam eder. Bu dönemden itibaren bebekler, farklı dilleri ses yapılarını kullanarak ayırt edemezler. Bu kayıp aslında kelime ediniminin başlaması için gereken şartları hazırlar. Bu döneme kadar etrafındaki sesleri tanımak ve belli sesleri birbirlerinden ayırt etmek için çaba harcayan yenidoğanlar, artık ses üretimi için çabalamaya başlarlar. İlkin anlamsız gibi görünen fakat aslında konuşmaya ön hazırlık olarak kabul edilebilecek sesler çıkarmaya, agulamaya başlarlar. İki yaşına kadar kelime dağarcıklarında hızlı gelişmeler yaşanır ve dönüm noktalarından biri saylabilecek bu dönemde sözdizim (syntax) gelişimleri gözlemlenmeye başlar. Bu dönem aynı zamanda kelime kapasitesindeki artışın en üst seviyede olduğu bir dönemdir. Kelime sayısındaki bu artış, kurulan cümlelerin basit yapılardan karmaşık hale gelmesini sağlar. Sözdiziminin ortaya çıkması, evrensel dilbilgisi (universal grammar) değişkenlerinden bazılarının geçerli, diğer bazılarının da geçersiz olarak kodlanmasıyla devam eder. Örneğin, anadili Türkçe olan bir çocuk kişisel zamir kullanım zorunluluğu ile ilgili evrensel değişkeni maruz kaldığı yapılardan yola çıkarak geçersiz olarak tanımlayacaktır. Örneğin “Ben su istiyorum.” yerine “Su istiyorum.” denilebileceği algılandığında, kişisel zamir kullanımı zorunluluk olmaktan çıkacaktır. Bu kodlamalar doğal şartlar içinde belli bir süre içinde ve biliçsiz şekilde oluşturulur. Bu kodlamalar ve kelime dağarcığındaki genişleme dört‐beş yaşlarına kadar devam eder ve bu yeni dönem dil edinimi açısından en kritik dönemdir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İdeal Kültür Yayıncılık tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess tr_TR
dc.subject Çocuklara yabancı dil öğretimi tr_TR
dc.title Çocuklarda yabancı dil öğrenimi tr_TR
dc.type bookPart tr_TR
dc.relation.journal Teoriden Pratiğe Birleştirilmiş Sınıf Uygulamaları tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/yabancı diller eğitimi bölümü/İngiliz dili eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 17491 tr_TR
dc.identifier.startpage 257 tr_TR
dc.identifier.endpage 270 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster