Yabancı dil eğitimi bağlamında kullanılan mizah i̇çerikli multimedya ögelerinde kullanılan altyazıların öğrencilerin anlama düzeylerine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ünaldı, İhsan
dc.contributor.author Köprülü, Sevtap
dc.date.accessioned 2021-06-15T08:26:12Z
dc.date.available 2021-06-15T08:26:12Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2488
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, İngiliz Dilini yabancı bir dil olarak öğrenen üniversite öğrencilerinin multimedya kaynaklı İngilizce mizahı anlama kapasitelerini değerlendirmektir. Bu amaç doğrultusunda, İngiliz Dili yeterlilik seviyeleri B1 (orta seviye) olan üç farklı grup bu çalışmaya dahil edilmiştir. Veri toplama sürecinde, Amerika Birleşiik Devletler’i kökenli Seinfeld adlı durum komedi dizisinin altyazısız, İngilizce altyazılı ve Türkçe altyazılı versiyonları kullanılımıştır. Dizi her grupta ayrı ayrı seyrediltikten sonra gruplar anlama soruları kullanılarak test edilmiş, ardından dizide geçen mizah ögeleri her üç grupta ayrı olarak 45 dakikalık oturumlarda tartışılmıştır. Sonuçlar; anlama başarısının diziyi İngilizce altyazı ile seyreden grupta en yüksek, altyazsısız seyreden grupta ise en alt düzyde olduğunu ortaya çıkarmıştır. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Yabancı dil tr_TR
dc.subject Altyazı tr_TR
dc.subject Multimedya tr_TR
dc.title Yabancı dil eğitimi bağlamında kullanılan mizah i̇çerikli multimedya ögelerinde kullanılan altyazıların öğrencilerin anlama düzeylerine etkisi tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal Rescongress tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/yabancı diller eğitimi bölümü/ingiliz dili eğitimi anabilim dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster