dc.contributor.author |
Yazlık, Derya Özlem |
|
dc.contributor.author |
Erdoğan, Ahmet |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-14T08:03:51Z |
|
dc.date.available |
2021-06-14T08:03:51Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2441 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada, 9. sınıf matematik dersi müfredatında yer alan “Denklem ve Eşitsizlikler ile İlgili Uygulamalar”
konusunun öğretimi için geliştirilen problem çözme basamaklarına dayalı bireyselleştirilmiş web tabanlı
öğrenme ortamının öğrenmeye etkisi, öğretim programına uygunluğu ve tasarım açısından değerlendirilmesi
hedeflenmiştir. Tasarlanan ortamın değerlendirilmesi için veri toplama aracı olarak beşli likert tipi 20 maddeden
oluşan “ProbSol Öğrenme Ortamı Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Bu ölçek yardımıyla, 121 Matematik
öğretmeni tarafından ProbSol öğrenme ortamının öğrenmeye etkisi, öğretim programına uygunluğu ve tasarım
açısından değerlendirilmesi sağlanmıştır. Değerlendirme ölçeğinden elde edilen veriler ışığında; geliştirilen
ProbSol öğrenme ortamının öğrencilerin öğrenmeleri üzerinde olumlu yönde katkı sağlayacağı, ProbSol
öğrenme ortamının içeriğinin Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programına uygun olduğu, bu öğrenme
ortamının genel olarak tasarım ilkelerine uygun olarak tasarlandığı ve sistemin kullanımın kolay olduğu
sonuçlarına ulaşılabilir. Bu değerlendirmeler ışığında gerekli düzenlemeler yapılarak ProbSol öğrenme ortamının
gerçek sınıf ortamında kullanılabilir ve geçerli bir öğrenme ortamı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The aim of this study is to assess the individualized web based learning environment based on problem solving
steps developed to teach the topic of “Applications with regard to equations and inequalities” in terms of
impact on learning, appropriateness of the curriculum and design. “ProbSol learning environment assessment”
scale, which included 20 likert type items, was used to collect data for the assessment of the medium designed.
With the help of the scale, 121 Mathematics teachers assessed ProbSol learning environment. According to the
data obtained from the scale, it was concluded that the ProbSol would have positive contribution to students’
learning, the content of ProbSol is suitable for secondary education Mathematics program, the design of this
learning environment is compatible with overall design principles and the use of system is easy. Based on the
results, it was concluded that with necessary amendments ProbSol can be used in real classroom
environments. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Materyal değerlendirme |
tr_TR |
dc.subject |
Problem çözme |
tr_TR |
dc.subject |
Web tabanlı öğretim |
tr_TR |
dc.subject |
Material assessment |
tr_TR |
dc.subject |
Problem solving |
tr_TR |
dc.subject |
Web-based instruction |
tr_TR |
dc.title |
Problem çözme basamaklarına dayalı bireyselleştirilmiş web tabanlı öğrenme ortamının değerlendirilmesi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Assessment of ındıvıdualızed web based learnıng envıronment based on problem solvıng steps |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Dergi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/matematik eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
207315 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
37837 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
5 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
4 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
44 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
57 |
tr_TR |