Problem çözme basamaklarına dayalı bireyselleştirilmiş web tabanlı öğrenme ortamının değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yazlık, Derya Özlem
dc.contributor.author Erdoğan, Ahmet
dc.date.accessioned 2021-06-14T08:03:51Z
dc.date.available 2021-06-14T08:03:51Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2441
dc.description.abstract Bu çalışmada, 9. sınıf matematik dersi müfredatında yer alan “Denklem ve Eşitsizlikler ile İlgili Uygulamalar” konusunun öğretimi için geliştirilen problem çözme basamaklarına dayalı bireyselleştirilmiş web tabanlı öğrenme ortamının öğrenmeye etkisi, öğretim programına uygunluğu ve tasarım açısından değerlendirilmesi hedeflenmiştir. Tasarlanan ortamın değerlendirilmesi için veri toplama aracı olarak beşli likert tipi 20 maddeden oluşan “ProbSol Öğrenme Ortamı Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Bu ölçek yardımıyla, 121 Matematik öğretmeni tarafından ProbSol öğrenme ortamının öğrenmeye etkisi, öğretim programına uygunluğu ve tasarım açısından değerlendirilmesi sağlanmıştır. Değerlendirme ölçeğinden elde edilen veriler ışığında; geliştirilen ProbSol öğrenme ortamının öğrencilerin öğrenmeleri üzerinde olumlu yönde katkı sağlayacağı, ProbSol öğrenme ortamının içeriğinin Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programına uygun olduğu, bu öğrenme ortamının genel olarak tasarım ilkelerine uygun olarak tasarlandığı ve sistemin kullanımın kolay olduğu sonuçlarına ulaşılabilir. Bu değerlendirmeler ışığında gerekli düzenlemeler yapılarak ProbSol öğrenme ortamının gerçek sınıf ortamında kullanılabilir ve geçerli bir öğrenme ortamı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to assess the individualized web based learning environment based on problem solving steps developed to teach the topic of “Applications with regard to equations and inequalities” in terms of impact on learning, appropriateness of the curriculum and design. “ProbSol learning environment assessment” scale, which included 20 likert type items, was used to collect data for the assessment of the medium designed. With the help of the scale, 121 Mathematics teachers assessed ProbSol learning environment. According to the data obtained from the scale, it was concluded that the ProbSol would have positive contribution to students’ learning, the content of ProbSol is suitable for secondary education Mathematics program, the design of this learning environment is compatible with overall design principles and the use of system is easy. Based on the results, it was concluded that with necessary amendments ProbSol can be used in real classroom environments. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Materyal değerlendirme tr_TR
dc.subject Problem çözme tr_TR
dc.subject Web tabanlı öğretim tr_TR
dc.subject Material assessment tr_TR
dc.subject Problem solving tr_TR
dc.subject Web-based instruction tr_TR
dc.title Problem çözme basamaklarına dayalı bireyselleştirilmiş web tabanlı öğrenme ortamının değerlendirilmesi tr_TR
dc.title.alternative Assessment of ındıvıdualızed web based learnıng envıronment based on problem solvıng steps tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Dergi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/matematik eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 207315 tr_TR
dc.contributor.authorID 37837 tr_TR
dc.identifier.volume 5 tr_TR
dc.identifier.issue 4 tr_TR
dc.identifier.startpage 44 tr_TR
dc.identifier.endpage 57 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster