Türkıye okul öncesı egitim programı ve ohıo erken ögrenme standartları ögrenme sürecınde yer alan değerler

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ulucan, Perihan
dc.date.accessioned 2021-06-09T11:44:27Z
dc.date.available 2021-06-09T11:44:27Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Perihan ULUCAN. TÜRKİYE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI VE OHİO ERKEN ÖĞRENME STANDARTLARI ÖĞRENME SÜRECİNDE YER ALAN DEĞERLER. no. 55–79, Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 2020. tr_TR
dc.identifier.issn 2667-5390
dc.identifier.issn 2667-5390
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2344
dc.description.abstract Bu araştırma Türkiye’de uygulanan ve “Milli Eğitim Bakanlığı 2013 okul öncesi eğitim program” ve “Amerika Birleşik Devletleri Ohio eyaletinde uygulanan erken öğrenme standartları” öğrenme ve öğretme süreçlerine yansıtılan değerleri karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada Nitel araştırma desenlerinden Doküman analizi kullanılmıştır. Kurumların web sayfalarından programlara ve standartlara ulaşılarak içerik analizi yöntemi ile analiz yapılmıştır. MEB 2013 okul öncesi eğitim programı öğretimin planlanması ve uygulanması bölümü ile uygulamada öğretmene rehberlik etmek amacıyla hazırlanan etkinlikler kitabındaki uygulamalar esas alınmıştır. Bu bölümde öğretmenlere veriler yönergeler değerlerle ilişkilendirilerek karşılarına değer ifadeleri yazılmıştır. Ohio’da ise öğretmenlere rehber niteliğinde erken öğrenme standartları uygulama rehberi esas alınmıştır. Bu rehberde yine öğretmenlere verilen yönergeler değerlerle ilişkilendirilmiştir. Araştırma sonucunda; “anadile saygı, doğa ve çevre bilinci, kurallara uyma, etkili dinleme, doğru ve güzel konuşma, farklılıklara saygı gösterme, sanat ve estetik değerleri koruma, Işbirliği, özgüven, kitap sevgisi ve sorumluluk alma ortak değerler olarak belirlenmiştir. Ortak değerlerin dışında adalet, aidiyet, aile olma ve ailenin değeri, anlayışlı olma, bağımsızlık, bağlılık, bilgiye değer verme, bireysel ve toplumsal kültür mirasına değer verme, birlik beraberlik, cesaret, çok kültürlülük, yardım etme, uyum ve bunların dışında bir çok değerin Ohio eğitim standartlarına yansıtıldığı görülmüştür tr_TR
dc.description.abstract This study was conducted to compare the values called up in 2013 preschool education program of the Ministry of National Education (MNE) applied in Turkey with those called up in learning and teaching processes of early learning standards applied in Ohio State of the United States of America. In the study, the document analysis, which is one of the qualitative research patterns, was used. The curricula and standards were reached on the web sites of institutions and they are processed with content analysis method. The research is based on the section regarding the planning and application of teaching in 2013 preschool education program of MNE and applications in the activities book prepared to guide the teachers in practice. In this section, the instructions provided to teachers are associated with the values and value expressions are written next to them. When it comes to Ohio, application guide for early learning standards prepared for teachers is grounded on. In this guide, the instructions provided to teachers are associated with values again. According to the results of the research respect for mother tongue, natural and environmental consciousness, following the rules, respect for differences, arts, protecting aesthetic assets, collaboration, self-confidence, bibliophily and taking responsibility are determined as common values. Apart from common values, it is seen that numerous values such as justice, belonging, being a family and value of family, being understanding, independence, loyalty, valuing knowledge, valuing individual and social cultural heritage, unity and solidarity, courage, multiculturalism, helping, rapport and many others are reflected on Ohio education standards. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Values education in early childhood tr_TR
dc.subject Okul öncesi tr_TR
dc.subject Değerler eğitimi tr_TR
dc.subject Okul öncesinde değerler eğitimi tr_TR
dc.subject Early childhood tr_TR
dc.subject Values education tr_TR
dc.subject Values education in early childhood tr_TR
dc.title Türkıye okul öncesı egitim programı ve ohıo erken ögrenme standartları ögrenme sürecınde yer alan değerler tr_TR
dc.title.alternative The values ın the process of Turkey and ohıo early learnıng preschool educatıon program standards tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Eğitimde yeni yaklaşımlar dergisi Journal of New Approaches in Education tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/eğitim bilimleri bölümü/eğitim programları ve öğretim anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0003-4778-1804 tr_TR
dc.contributor.authorID 138829 tr_TR
dc.identifier.volume 3 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 55 tr_TR
dc.identifier.endpage 79 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster