dc.contributor.author |
Aktepe, Vedat |
|
dc.contributor.author |
Gündüz, Mevlüt |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-08T07:44:36Z |
|
dc.date.available |
2021-06-08T07:44:36Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2236 |
|
dc.description.abstract |
Toplum olarak değerlerimizi zaman geçtikçe daha çok yitirmeye başladığımız
bu dönemde, okullarda yapılacak nitelikli bir değer eğitimi sayesinde ancak geleceğimize umutla bakabiliriz. Bu anlamda öğrencilerin informal yollarla aileden aldığı değer eğitimine formal anlamda resmiyet kazandıracak ve daha da güzelleştirecek yerler elbette okullardır. Okullarda bazı derslerde değer eğitimi daha çok ön
plana çıkmaktadır. Bu derslerin başında sosyal bilgiler gelmektedir. Bu anlamda
Sosyal Bilgiler dersinin amaç ve kapsamı değerler eğitiminin amaç ve kapsamıyla
örtüşmektedir. Nitekim Sosyal Bilgiler dersinin amaç ve kazanımlarını öğrencilerde davranışa dönüştürecek olan öğretmendir. Sosyal Bilgiler dersinde yer alan bu
değerleri öğrencilere kazandırmak ancak nitelikli ve maharetli öğretmenler sayesinde uygun bir öğrenme ortamı oluşabilecek ve davranışa dönüşebilecektir.
Bu bölüm gerek eğitim fakültelerinde okuyan sınıf öğretmen adayları ve sosyal bilgiler öğretmen adaylarına, gerekse alanda görev yapan öğretmenlere değer
eğitimi noktasında merak ettikleri sorulara cevap bulabilecekleri şekilde hazırlanmıştır. Değerin ne olduğu, neden önemli olduğu, değerlerin özellikleri, değerler eğitiminde dikkat edilmesi gereken hususlar ve öğretmenlere öneriler, sosyal
bilgiler ders programında hangi değerlere nasıl yer verildiği, hangi etkinliklerle
öğretilebileceği, değerlerin hangi yaklaşım ve yöntemlerle öğretilebileceği şeklindeki konulara yer verilerek değerler eğitimine yönelik farkındalık kazandırmak
amaçlanmıştır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Sosyal bilgilerde değerler eğitimi |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.14527/9786257676328 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Sosyal bilgiler |
tr_TR |
dc.subject |
Değerler eğitimi |
tr_TR |
dc.title |
Sosyal bilgilerde değerler eğitimi |
tr_TR |
dc.type |
bookPart |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilgiler Öğretimi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
109875 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
210 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
231 |
tr_TR |