dc.contributor.author |
Aktepe, Vedat |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-08T07:34:51Z |
|
dc.date.available |
2021-06-08T07:34:51Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2232 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırma ile sosyal bilgiler dersinde 5.sınıf öğrencilerine “Sorumluluk” konusunda
verilen performans görevlerinin, öğrencilerin tutum ve düşüncelerine etkisinin belir- lenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nicel ve nitel araştırma modellerinden faydalanmak
suretiyle “karma yöntem” kullanılmıştır. Deney grubu 21, kontrol gurubu ise 20 öğren- ciden oluşmaktadır. Araştırmanın nicel verileri, sorumluluk ölçeği ile, nitel verileri ise
duygu ve düşüncelerimiz formu kullanılarak elde edilmiştir. Nicel verilerin analizinde
t testinden, nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz yöntemi kullanılmış, verilerin çözümlenmesinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Nicel verilerin analizi sonucunda
deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür [t(53)=6.744, p>.05]. De- ney grubu öğrencilerinin “Sorumluluk” performans görevi süresince, ailedeki, okuldaki
ve toplumdaki sorumluluklarıyla ilgili olumlu tutum ve davranışlar ortaya koydukları,
verilen görevleri yaptıkları, performans görevi sonrasında da sorumluluklarını yerine
getirmeye devam edecekleri söylenebilir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
5th grade students attending Social Sciences course. The current study applied a “mixed
approach” integrating both qualitative and quantitative methods. The experimental group
consisted of 21 students, while the control group included 20 participants. The qualitative data
of the research were obtained through responsibility scale while the quantitative data were
gathered through attitudes and perceptions form. Quantitative data were analyzed through
t test, whereas qualitative ones, descriptive analysis method used, were analyzed through the
content analysis of the data. Analysis of quantitative data suggested that there is a significant
difference in favor of experimental group [t(53)=6.744, p>.05]. The results also revealed that
the students in experimental group, throughout their “responsibility” performance tasks, they
have demonstrated positive attitudes and behaviors about their responsibilities in their families,
schools and society and that they will continue to do so in the aftermath of their performance
tasks. The findings were discussed in line with the existing literature and suggestions were made
for further research. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
K. Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Sorumluluk değeri |
tr_TR |
dc.subject |
Performans görevi |
tr_TR |
dc.subject |
Değerler eğitimi |
tr_TR |
dc.subject |
Responsibility value |
tr_TR |
dc.subject |
Performance task |
tr_TR |
dc.subject |
Values education |
tr_TR |
dc.title |
5.sınıf öğrencilerinin sorumluluk değerinin geliştirilmesine yönelik bir performans görevi uygulaması |
tr_TR |
dc.title.alternative |
A performance task implementation to improve the responsibility value of 5th graders |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
K. Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
109875 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
23 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
4 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1507 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
1530 |
tr_TR |