dc.contributor.author |
Yalman, Emine |
|
dc.contributor.author |
Aktepe, Vedat |
|
dc.contributor.author |
Uzunöz, Abdulkadir |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-07T12:26:22Z |
|
dc.date.available |
2021-06-07T12:26:22Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2216 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmada ahlaki ikilem tekniğine dayalı hazırlanan farklılıklara saygı değeri çalışma
yaprağındaki sorulara verilen öğrenci cevaplarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Nitel bir çalışma
olan bu araştırmada örnek olay yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bütüncül tek durum deseni ile
yürütülmüştür. Araştırma grubunu Nevşehir merkezindeki bir devlet okulunun yedinci sınıfında
öğrenim gören yirmi yedi öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar
tarafından hazırlanan farklılıklara saygı çalışma yaprağı kullanılmıştır. Elde edilen verilere içerik
analizi yapılmıştır. Araştırma bulgularının iç tutarlığı ve geçerliğini artırmak amacıyla, her bir
temanın altında öğrenci görüşlerini yansıtan doğrudan alıntılara yer verilmiştir. Öğrencilerin ahlaki
muhakeme sürecinde en etkili faktör olumlu iletişim kurmak olurken, etkisi olan diğer önemli
faktörler de empati kurmak ve saygılı olmak olarak belirlenmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
It is aimed to determine the student responses to questions about The Value of Respect for Diversity
in a worksheet that is based on the moral dilemma technique. The research is a qualitative study and
case study method is used, and it has been carried out with a holistic single case design. The research
group consists of twenty seven students studying in the seventh grade of a public school in central
Nevşehir. As data collection tool, worksheets based on the value of Respect for Diversity prepared
by the researchers were used. Content analysis was performed on the data obtained. In order to
increase the internal reliability and validity of the findings of the study, the students' opinions were
given by making direct citations. The most effective factor in their moral reasoning process was
positive communication while other important factors were empathy and respect. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Değer |
tr_TR |
dc.subject |
Saygı |
tr_TR |
dc.subject |
Sosyal bilgiler |
tr_TR |
dc.subject |
Değer öğretimi |
tr_TR |
dc.subject |
Ahlaki ikilem |
tr_TR |
dc.subject |
Social studies |
tr_TR |
dc.subject |
Value |
tr_TR |
dc.subject |
Value teaching |
tr_TR |
dc.subject |
Moral dilemma |
tr_TR |
dc.subject |
Respect |
tr_TR |
dc.title |
Ahlaki ikilem tekniğine dayalı çalışma yaprağına ilişkin 7. sınıf öğrencilerinin görüşleri: Farklılıklara saygı değeri |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Student views about work sheetsbased on the moral dilemma technique: The value of respect for diversity |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
109875 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
6 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
9 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
16 |
tr_TR |