Ahlaki ikilem tekniğine dayalı çalışma yaprağına ilişkin 7. sınıf öğrencilerinin görüşleri: Farklılıklara saygı değeri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yalman, Emine
dc.contributor.author Aktepe, Vedat
dc.contributor.author Uzunöz, Abdulkadir
dc.date.accessioned 2021-06-07T12:26:22Z
dc.date.available 2021-06-07T12:26:22Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2216
dc.description.abstract Bu araştırmada ahlaki ikilem tekniğine dayalı hazırlanan farklılıklara saygı değeri çalışma yaprağındaki sorulara verilen öğrenci cevaplarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Nitel bir çalışma olan bu araştırmada örnek olay yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bütüncül tek durum deseni ile yürütülmüştür. Araştırma grubunu Nevşehir merkezindeki bir devlet okulunun yedinci sınıfında öğrenim gören yirmi yedi öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan farklılıklara saygı çalışma yaprağı kullanılmıştır. Elde edilen verilere içerik analizi yapılmıştır. Araştırma bulgularının iç tutarlığı ve geçerliğini artırmak amacıyla, her bir temanın altında öğrenci görüşlerini yansıtan doğrudan alıntılara yer verilmiştir. Öğrencilerin ahlaki muhakeme sürecinde en etkili faktör olumlu iletişim kurmak olurken, etkisi olan diğer önemli faktörler de empati kurmak ve saygılı olmak olarak belirlenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract It is aimed to determine the student responses to questions about The Value of Respect for Diversity in a worksheet that is based on the moral dilemma technique. The research is a qualitative study and case study method is used, and it has been carried out with a holistic single case design. The research group consists of twenty seven students studying in the seventh grade of a public school in central Nevşehir. As data collection tool, worksheets based on the value of Respect for Diversity prepared by the researchers were used. Content analysis was performed on the data obtained. In order to increase the internal reliability and validity of the findings of the study, the students' opinions were given by making direct citations. The most effective factor in their moral reasoning process was positive communication while other important factors were empathy and respect. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Değer tr_TR
dc.subject Saygı tr_TR
dc.subject Sosyal bilgiler tr_TR
dc.subject Değer öğretimi tr_TR
dc.subject Ahlaki ikilem tr_TR
dc.subject Social studies tr_TR
dc.subject Value tr_TR
dc.subject Value teaching tr_TR
dc.subject Moral dilemma tr_TR
dc.subject Respect tr_TR
dc.title Ahlaki ikilem tekniğine dayalı çalışma yaprağına ilişkin 7. sınıf öğrencilerinin görüşleri: Farklılıklara saygı değeri tr_TR
dc.title.alternative Student views about work sheetsbased on the moral dilemma technique: The value of respect for diversity tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 109875 tr_TR
dc.identifier.volume 6 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 9 tr_TR
dc.identifier.endpage 16 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster