dc.contributor.author |
Aktepe, Vedat |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-07T12:07:34Z |
|
dc.date.available |
2021-06-07T12:07:34Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2212 |
|
dc.description.abstract |
Araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı’nın okul yöneticisini
seçme ve yetiştirme uygulamaları üzerine, eğitimcilerin görüşleri
doğrultusunda betimlemektir. Araştırma, okul yöneticilerinin seçilmesi
ve yetiştirilmesi çalışmalarına rehberlik yapabilir. Araştırmada, nitel
araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı
okullarda görev yapan toplam 20 eğitimci oluşturmaktadır. Veri
toplama aracı olarak, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği
kullanılmıştır. Veriler, okul yöneticisini seçme, okul yöneticisini
yetiştirme ve okul yöneticilerinden performans beklentileri olarak üç
bölümde ele alınmıştır. Seçme bölümünde 15, yetiştirme bölümünde 10
ve performans beklentileri bölümü ise 6 temadan oluşmaktadır.
Araştırmaya katılan eğitimciler genel anlamda, Milli Eğitim
Bakanlığı’nın okul yöneticisini seçme ve yetiştirme uygulamalarının
yetersiz olduğunu düşünmektedirler. Oysaki dünyada okul
yöneticiliğinin profesyonel bir meslek olarak kabul edildiği, seçiminde ve
yetiştirilmesinde çok titiz davranıldığı görülmektedir. Ülkemizde okul
yöneticilerinin atanmasında uygulanan merkezi sınav sisteminin
dünyadaki eğitim uygulamalarının çok gerisinde olduğu söylenebilir.
Araştırmanın sonucuna bağlı olarak, okul yöneticilerinin eğitim
yönetimi alanında lisansüstü eğitim almaları önerilebilir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The goal of thestudy is to describe the chosing and growing the
school administrators of National Education Ministry (NEM) in
accordance with views of educators. This study may be guide for NEM.
Case study design wasused fort the current study. Researchers of the
study involve 20 educators working at NEM institutions. Halfstructured interview is used to collect data. Data are divided into three
categories: Chosing the school administrator; growing the
administrators; and performance expectations of the school
administrators. Chosing part includes 15 themes whereas growing and
performance expectations part include 10 and 6 themes respectively.
Participantsare are of the opinion that the policy of NEM for chosing
and growing administrators is insuffcient. However, the policy about
this subject is of higher importance all over the World. The exam
systems run in our counteru is well behind its counterparts in the
World. Results of the study show that school administrators may need
to have a master’s degree in school management. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Turkish Studies |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Okul yöneticileri |
tr_TR |
dc.subject |
Seçme |
tr_TR |
dc.subject |
Yetiştirme |
tr_TR |
dc.subject |
Uygulama |
tr_TR |
dc.subject |
Eğitimcilerin görüşleri |
tr_TR |
dc.subject |
School administrators |
tr_TR |
dc.subject |
Chosing |
tr_TR |
dc.subject |
Growing |
tr_TR |
dc.subject |
Application |
tr_TR |
dc.subject |
Theviews of educators |
tr_TR |
dc.title |
Okul yöneticilerinin seçme ve yetiştirme uygulamalarına yönelik öğretmen ve yönetici görüşleri |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Deas of educators about applıcatıon of natıonal educatıon mınıstry on chosıng and growıng school admınıstrators |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Turkish Studies |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
109875 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
9 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
89 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
105 |
tr_TR |