Okul yöneticilerinin seçme ve yetiştirme uygulamalarına yönelik öğretmen ve yönetici görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aktepe, Vedat
dc.date.accessioned 2021-06-07T12:07:34Z
dc.date.available 2021-06-07T12:07:34Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2212
dc.description.abstract Araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı’nın okul yöneticisini seçme ve yetiştirme uygulamaları üzerine, eğitimcilerin görüşleri doğrultusunda betimlemektir. Araştırma, okul yöneticilerinin seçilmesi ve yetiştirilmesi çalışmalarına rehberlik yapabilir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda görev yapan toplam 20 eğitimci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Veriler, okul yöneticisini seçme, okul yöneticisini yetiştirme ve okul yöneticilerinden performans beklentileri olarak üç bölümde ele alınmıştır. Seçme bölümünde 15, yetiştirme bölümünde 10 ve performans beklentileri bölümü ise 6 temadan oluşmaktadır. Araştırmaya katılan eğitimciler genel anlamda, Milli Eğitim Bakanlığı’nın okul yöneticisini seçme ve yetiştirme uygulamalarının yetersiz olduğunu düşünmektedirler. Oysaki dünyada okul yöneticiliğinin profesyonel bir meslek olarak kabul edildiği, seçiminde ve yetiştirilmesinde çok titiz davranıldığı görülmektedir. Ülkemizde okul yöneticilerinin atanmasında uygulanan merkezi sınav sisteminin dünyadaki eğitim uygulamalarının çok gerisinde olduğu söylenebilir. Araştırmanın sonucuna bağlı olarak, okul yöneticilerinin eğitim yönetimi alanında lisansüstü eğitim almaları önerilebilir. tr_TR
dc.description.abstract The goal of thestudy is to describe the chosing and growing the school administrators of National Education Ministry (NEM) in accordance with views of educators. This study may be guide for NEM. Case study design wasused fort the current study. Researchers of the study involve 20 educators working at NEM institutions. Halfstructured interview is used to collect data. Data are divided into three categories: Chosing the school administrator; growing the administrators; and performance expectations of the school administrators. Chosing part includes 15 themes whereas growing and performance expectations part include 10 and 6 themes respectively. Participantsare are of the opinion that the policy of NEM for chosing and growing administrators is insuffcient. However, the policy about this subject is of higher importance all over the World. The exam systems run in our counteru is well behind its counterparts in the World. Results of the study show that school administrators may need to have a master’s degree in school management. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Turkish Studies tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Okul yöneticileri tr_TR
dc.subject Seçme tr_TR
dc.subject Yetiştirme tr_TR
dc.subject Uygulama tr_TR
dc.subject Eğitimcilerin görüşleri tr_TR
dc.subject School administrators tr_TR
dc.subject Chosing tr_TR
dc.subject Growing tr_TR
dc.subject Application tr_TR
dc.subject Theviews of educators tr_TR
dc.title Okul yöneticilerinin seçme ve yetiştirme uygulamalarına yönelik öğretmen ve yönetici görüşleri tr_TR
dc.title.alternative Deas of educators about applıcatıon of natıonal educatıon mınıstry on chosıng and growıng school admınıstrators tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Turkish Studies tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 109875 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 89 tr_TR
dc.identifier.endpage 105 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster