dc.contributor.author |
Aktepe, Vedat |
|
dc.contributor.author |
Tahiroğlu, Mustafa |
|
dc.contributor.author |
Sargın, Sezer |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-07T12:03:28Z |
|
dc.date.available |
2021-06-07T12:03:28Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2211 |
|
dc.description.abstract |
İlköğretim birinci kademeden itibaren öğretilmeye başlanan sosyal
bilgiler dersi, öğrencilerin yaşamla ilgili görüş ve düşüncelerinin oluşmasında
temel teşkil etmektedir. Sosyal bilgiler dersine yönelik öğrencilerin olumlu ya
da olumsuz tutum sergilemelerinde birçok faktör etkili olabilmektedir.
Öğretmenin öğrencilere karşı davranışlarında olumlu bir tutuma sahip olması ve
demokratik davranışlar göstermesi, öğrencinin hazır bulunuşluk düzeyinin
yüksek olması sosyal bilgiler dersine olan ilgisini arttırmakta, öğrencilerin
olumlu tutum sergilemesini olumlu yönde etkilemektedir. Öğrencilerin
düzeyine uygun olarak eğitim ortamının düzenlenmesi, ders araç-gereç ve
materyalin kullanımı da öğrencilerin derse karşı olumlu tutum geliştirmesine
sebep olmaktadır.
Araştırmanın amacı; ilkokulların dördüncü sınıfında okuyan
öğrencilerin, sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarını belirlemektir. Bu
araştırmanın yöntemi betimseldir. Araştırmanın örneklemini 2010–2011 eğitim öğretim yılı Kırşehir'in merkez ve ilçelerindeki İlköğretim okullarında okuyan
4. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak
“Milli Eğitim Bakanlığı ilköğretim sosyal bilgiler dersi 1–5. sınıflar öğretim
programı”’nda hazırlanmış olan “İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler
Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek 178 öğrenciye
uygulanmış, elde edilen verilerin analizleri SPSS paket programında
değerlendirilmiştir. Öğrencilerin genel olarak sosyal bilgiler dersine karşı olumlu tutum sergiledikleri, bazı konularda ise olumsuz tutuma sahip oldukları
söylenebilir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The Social studies course taught at the first stage of primary education
provides a basis for forming students’ ideas and opinions about life. Many
different factors can be effective for developing the students’ positive or
negative attitudes to this course. Teachers’ positive attitudes in their behaviours
to students and their democratic manners and high level of readiness increase
the interests of students to this course and help students adopt positive manners.
Also, suitable educational environment and the usage of course equipments and
materials cause students have positive manners toward the course.
The aim of this descriptive study was to determine the manners of the
fourth grade primary school students against social studies course. The sample
of this research is consisted of the fourth grade students from Kırşehir city in
2010-2011 school year. In this research, “The Scale of Manner to Social Studies
Course for Primary School Students” that was prepared for “ The Ministry of
Education Primary School Social Studies Course 1-5. Grades Curriculum” was
used as the data collection tool. The scale was applied to 178 students and the
gathered data was analysed by using SPSS package. The results of the study
indicated that the majority of the students do have positive attitudes toward the
social sciences course. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
İlkokul |
tr_TR |
dc.subject |
4.sınıf öğrencileri |
tr_TR |
dc.subject |
Sosyal bilgiler |
tr_TR |
dc.subject |
Tutum |
tr_TR |
dc.subject |
Primary |
tr_TR |
dc.subject |
School 4th grade students |
tr_TR |
dc.subject |
Social studies |
tr_TR |
dc.subject |
Manner |
tr_TR |
dc.title |
İlkokul 4.sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumları |
tr_TR |
dc.title.alternative |
4th graders’ attıtudes toward socıal scıences course |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
109875 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
18 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
259 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
272 |
tr_TR |