Sınıf öğretmenlerinin derslerinde bilgisayarı kullanımlarına ilişkin görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aktepe, Vedat
dc.date.accessioned 2021-06-07T11:59:09Z
dc.date.available 2021-06-07T11:59:09Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2210
dc.description.abstract Öğretmenlerimizin yaptığı eğitim-öğretim faaliyetleri ile eğitim sürecinde uyguladıkları bilgisayar kullanma ve eğitim ortamı, eğitim-öğretimin niteliği açısından son derece önemlidir. Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin bilgisayarı kullanımlarına ilişkin görüşlerinin alınmasıdır. Bu çalışmada nitel araştırma tekniği olan Odak grup görüşmesi kullanılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan soruların yanıtlarını bulabilmek amacıyla Şeyh Şamil İlköğretim Okulu sınıf öğretmenlerinden 6 öğretmenle grup odak görüşmesi yapılmıştır. Araştırtmanın sonucunda şu bulgular elde edilmiştir: Sınıf öğretmenleri bilgisayar kullanma konusunda kendilerini kısmen de olsa yeterli görmektedirler. Bilgisayarı eğitim etkinliklerinde kısmen kullanabildiklerini ifade etmektedirler. Bilgisayar kullanarak ders yapmak çoğu zaman öğrenci başarısını arttırmaktadır. Okullarda, bilgisayarla ilgili yazılımlar çoğu zaman güncel değildir tr_TR
dc.description.abstract The educational activities that our teachers do and use computers during the time of training and the surrounding of education are exceedingly important on account of the quality of education. The aim of this study is to get views of teachers about using computers. In this study, it was used used Focus Group Interview which is a qualitive resarch technique. Semi-structured interview technique was used in the study. By the aim of the finding the answers of the questions using in the research. Group focus negotiation was done with six teachers from Sheyh Shamil Primary School. Results of the excimining, these verities were found: Classroom teachers find themselves partially enough about using computers. The teachers declare that they use computers partially in their educational activities. Most of the time using computers in the classroom increase the level of student achievement. Most of the time, the teacher can‟t follow current softwares related to computers at the school. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Sınıf öğretmeni tr_TR
dc.subject Bilgisayar kullanımı tr_TR
dc.subject Öğrenci başarısı tr_TR
dc.subject Classroom teacher tr_TR
dc.subject Using computer tr_TR
dc.subject Student achievement tr_TR
dc.title Sınıf öğretmenlerinin derslerinde bilgisayarı kullanımlarına ilişkin görüşleri tr_TR
dc.title.alternative The classroom teachers’ views on computer use in their courses tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 109875 tr_TR
dc.identifier.volume 12 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 75 tr_TR
dc.identifier.endpage 92 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster