Okul öncesi dönemindeki çocuklara vatanseverlik değerini kazandırırken öğretmenlerin kullandıkları etkinliklerin tespit edilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gündüz, Mevlüt
dc.contributor.author Aktepe, Vedat
dc.contributor.author Mertol, Hüseyin
dc.date.accessioned 2021-06-07T10:56:00Z
dc.date.available 2021-06-07T10:56:00Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2205
dc.description.abstract Bu nitel araştırmanın amacı, okul öncesi dönemindeki çocuklara vatanseverlik değerini kazandırırken öğretmenlerin kullandıkları etkinlikleri tespit etmektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum araştırması deseni kullanılmıştır. Araştırmada çalışma grubu Eskişehir ili, Tepebaşı ilçesinde bulunan anaokullarında görev yapan toplam 10 okul öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu yardımıyla toplanmış ve görüşme formunun güvenirliği uzman görüşleri ile sağlanmıştır. Elde edilen veriler, betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına bakıldığında, okul öncesi öğretmenlerinin öğrencilerine vatanseverlik değerini kazandırırken kullandığı etkinlerin ortak özelliği, bu değeri öğrencilere hissettirmeye çalışarak öğretmeleridir. Bu bağlamda öğretmenlerin en çok kullandıkları etkinlik türü drama olmuştur. Drama yönteminin, öğrenciyi aktif kılmada, kendilerini daha iyi hissetmelerinde etkili olduğu görülmüştür. tr_TR
dc.description.abstract This qualitative research aims to identify the activities used by the teachers while providing patriotism to the children in a pre-school period. In the study, the status research pattern was used from the qualitative research designs. The study group consisted of 10 preschool teachers working in kindergartens located in the Tepebaşı district of Eskişehir. The data were collected using a semi-structured interview form and the reliability of the interview form was provided by expert opinions. The data were analyzed with descriptive analysis technique. When the research findings are examined, the common feature of the activities that preschool teachers use to gain patriotism value is to teach this value to the students by making them feel that they are. In this context, the most frequently used type of activity was drama. It was found that the drama method was effective in making the student active and feeling better. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Vatanseverlik tr_TR
dc.subject Değerler eğitimi tr_TR
dc.subject Etkinlik tr_TR
dc.subject Okul öncesi tr_TR
dc.subject Patriotism tr_TR
dc.subject Values education tr_TR
dc.subject Activity tr_TR
dc.subject Preschool tr_TR
dc.title Okul öncesi dönemindeki çocuklara vatanseverlik değerini kazandırırken öğretmenlerin kullandıkları etkinliklerin tespit edilmesi tr_TR
dc.title.alternative Determining the activities used by teachers while adding the patriotism value to the presc hool childr tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 109875 tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.startpage 387 tr_TR
dc.identifier.endpage 406 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster