Öğretmen adaylarının genel kimya dersindeki erişilerine ve kalıcılık düzeylerine animasyon uygulamalarının etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bayram, Kadriye
dc.contributor.author Koçak, Nuriye
dc.date.accessioned 2021-06-07T09:23:28Z
dc.date.available 2021-06-07T09:23:28Z
dc.date.issued 2013-12-31
dc.identifier.citation Bayram, K. & Koçak, N. (2013). The effect of using animation on the pre-service teachers’ achievement and retention levels in general chemistry course. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(12), 167-177. tr_TR
dc.identifier.issn 1308-2140
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2179
dc.description https://turkishstudies.net/DergiTamDetay.aspx?ID=5947 ; http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.5947 tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışma, öğretmen adaylarının Genel Kimya dersindeki akademik başarıları ve bilgiyi akılda tutma düzeyleri üzerine animasyonların etkisini ölçmeyi amaçlamaktadır. Araştırma, 2011-2012 akademik yılı bahar döneminde, Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği bölümü 1. sınıfta öğrenim gören toplam 80 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Öğretmen adaylarının 40’ı deney grubuna, kalan 40’ı ise kontrol grubuna random olarak atanmıştır. Araştırmada yöntem olarak kontrol gruplu ön test-son test deneysel model kullanılmıştır. Bu amaçla Genel Kimya dersinde yer alan “Maddenin Sınıflandırılması ve Karışımların Ayrılması” adlı konu, araştırmacılar tarafından deney grubunda animasyonlarla desteklenmiş yapılandırmacı yaklaşımla; kontrol grubunda ise mevcut program dâhilinde yapılandırmacı yaklaşımla işlenmiştir. Araştırmanın verileri, 25 maddelik “Genel Kimya Akademik Başarı Testi” ile elde edilmiştir. “Genel Kimya Akademik Başarı Testi” araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olup, güvenirlik katsayısı (Cronbach Alpha) 0,835 olarak hesaplanmıştır. Çalışmanın başlangıcında öğretmen adaylarının, ön kimya bilgilerini kontrol altına almak amacıyla Genel Kimya Akademik Başarı Testi ön test, animasyonların rolünü belirlemek amacıyla aynı test son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca animasyonların, bilginin hatırlanma düzeyi üzerine etkisini ölçmek için akademik başarı testi, uygulamadan beş hafta sonra kalıcılık testi olarak kullanılmıştır. Elde edilen verilere göre gruplar arasında başarı ve kalıcılık düzeyleri yönünden, ön testleri arasında anlamlı bir fark görülmezken, son testleri arasında deney grubu lehine anlamlı farklılık görülmüştür. Bulgular göz önüne alındığında, Genel Kimya dersinde animasyonlarla desteklenmiş yapılandırmacı yaklaşımın, akademik başarıyı arttırmada ve akılda kalıcılığı sağlamada daha etkili olduğu anlaşılmaktadır. tr_TR
dc.description.abstract This study aims to measure effect of the use of animations on pre service teachers’ academic achievement and retention levels in general chemistry course. The research was carried out eighty pre service teachers at license 1st class taking general chemistry course in in Necmettin Erbakan University Ahmet Keleşoğlu Faculty of Education, Primary Education Department, in 2011-2012 academic year’s second period. 40 pre-service teachers were assigned to experimental group and the rest were assigned to control group randomly. Pretest-posttest-control group design as experimental model was used in this study. For this purpose, “Classification of Matter and Mixtures Separation" issue was processed with constructivist approach supported with animations in the experimental group by researchers and the constructivist approach just in accordance with the existing programin the control group. Research’s data were obtained with "General Chemistry Academic Achievement Test" consisted of 25 multiple-choice item. This data collection tool’s reliability coefficient (Cronbach's alpha) was calculated as 0.835. At the beginning of the study, General Chemistry Academic Achievement Test was applied as pretest in order to take control pre-chemistry knowledge of preservice teachers. Also the same test was applied as posttest to determine the role of animations. Moreover achievement Test was used to measure the effects of animations on the recall level of knowledge as a retention test after five weeks from application. According to the data, there was no significant difference in terms of achievement and retention levels between pretest of groups, while there is a significant difference between posttest in favor the experimental group. It was seen according to the findings that the constructivist approach supported animations applied to experiment group was more affective to increase the academical success and provide permanence in mind than the constructive approach applied to control group. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.7827/TurkishStudies.5947 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Öğretmen adayları tr_TR
dc.subject Kimya eğitimi tr_TR
dc.subject Yapılandırmacı yaklaşım tr_TR
dc.subject Bilgisayar destekli öğrenme tr_TR
dc.subject Animasyon tr_TR
dc.subject Pre-service teachers tr_TR
dc.subject Chemistry education tr_TR
dc.subject Constructivist approach tr_TR
dc.subject Computer supported learning tr_TR
dc.subject Animation tr_TR
dc.title Öğretmen adaylarının genel kimya dersindeki erişilerine ve kalıcılık düzeylerine animasyon uygulamalarının etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of using animations on the pre-service teachers’ achievement and retention levels in general chemistry course tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/fen bilgisi eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 36915 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-5366-0833 tr_TR
dc.identifier.volume 8 tr_TR
dc.identifier.issue 12 tr_TR
dc.identifier.startpage 167 tr_TR
dc.identifier.endpage 177 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster