Values education approaches and sample activities

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aktepe, Vedat
dc.contributor.author Tahiroğlu, Mustafa
dc.date.accessioned 2021-06-07T09:20:59Z
dc.date.available 2021-06-07T09:20:59Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Aktepe, V. ve Tahiroğlu, M. (2016). Values Education Approaches and Sample Activities. The Journal of Academic Social Science Studies,42, pp. 361-384 tr_TR
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.9761/JASSS2941
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2178
dc.description.abstract Değerler eğitimi soyut kavramlardan oluşan bir yapıdır ve öğrencilerin bu so yut yapıları içselleştirmeleri zordur. Değerler eğitimi yaklaşımlarından yararlanılarak geliştirilen etkinlik temelli uygulamalar, ilgili değerin öğrenilmesini kolaylaştıracaktır. Bu bağlamda çalışmada, değerlerin çocuklara kazandırılmasına yönelik etkinlik örnekle rinin, değerler eğitimi yaklaşımlarından yararlanarak geliştirilmesi ve sunulması amaç lanmaktadır. Yenilenen öğretim programlarında bireylerin yetiştirilmesinde, bilgi, beceri ve davranışlarla donatılmasında yeni öğretim yaklaşımları sunulmuşsa da uygulama boyutunda birçok sorun ortaya çıkmaktadır. Örneğin; eğitimcilerin, bu yeni yaklaşımları uygulamaya çalışsalar da yeterli derecede kaynağa ve etkinlik örneklerine ulaşmakta bazı sorunlarla karşılaştıkları düşünülmektedir. Oysa, gelişmiş ülkelerde kullanılmakta olan yaklaşımlar ve etkinlikler değerler eğitiminin etkili olmasına katkı sağlamıştır. Bu yüzden, ülkemizde de değerler eğitimi yaklaşımlarının ve etkinlik örneklerinin öğret menlere tanıtılması değerler eğitimi sürecinin etkili olmasına katkıda bulunacaktır. So nuç olarak; çalışmamızda, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan "doküman inceleme si" yöntemi kullanılarak bazı değerler eğitimi yaklaşımları incelenmiş ve bu yaklaşımla rın her birine uygun etkinlik örnekleri geliştirilmeye çalışılmıştır. Etkinliklerin geliştiril mesi aşamasında öncelikle ilkokul 4 sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarındaki üniteler, ko nular ve kazandırılması planlanan değerler dikkate alınarak hazırlanmıştır. Daha sonra kazandırılması planlanan değer ile ilgili temel kavramlar, o değerin önemi, gerekliliği vb. bilgilerin kazandırılmasına yönelik süreçler geliştirilmiş, bu süreçlerin devamında ise öğrenenlerin kendi değerlerini doğru bir şekilde seçmelerine ve bu değerleri davranı şa dönüştürmelerine yardımcı olmak amacıyla değerler eğitimi yaklaşımlarından “Değer Aktarma”, “Değerlerin Açıklanması (Değer Aydınlanması)”, “Değer Analizi”, “Ahlaki İkilem (Muhakeme)”, “Bütüncül Yaklaşım” ve “Eylem ve Gözlem Yoluyla Öğrenme” gi bi yöntemlerden yararlanılarak etkinliklerin değer biçme süreçleri hazırlanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Implementation of activities targeting the intended value by making use of val ues education approaches is important, because values education is comprised of ab stract concepts and it is a challenge for students to internalize such abstract structures. Activity-based implementation of activities by making use of values education ap proaches will facilitate learning of the targeted value. This research aims at developing and presenting a set of activity examples for incorporating targeted values to students by making use of values education approaches. Although the renewed curriculums offer new approaches in developing individuals and furnishing them with knowledge, skills and behaviors; a number of complications emerge in practice. Even though teachers at tempt adopting these new approaches, they face a good deal of challenges in terms of access to adequate resources and sample activities. Whereas values education approach es and related activities practiced in developed countries ensured efficiency of values education. Therefore, introduction of values education approaches and sample activities to teachers in Turkey will contribute to an effective values education process. Conse quently, “document analysis”, a qualitative method, was used in the study and certain values education approaches were assessed then activity samples were sought to be de veloped accordingly. In developing the activities, the chapters, subjects and targeted values in scope of primary school grade 4 social studies textbooks were taken into con sideration. Later, processes aiming at introducing fundamental concepts, the significance and necessity of the targeted value were carried out and then appraising procedures were prepared by making use of values education approaches such as “Value Transmit”, “Value Explanation (Value Revelation),” “Value Analysis”, “Moral Dilemma (Judg ment)”, “Integrated Approach” and “Learning by Actions and Observation” in order to assist students to properly choose their own values and to transform these values into behaviors. tr_TR
dc.relation.isversionof http://dx.doi.org/10.9761/JASSS2941 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Değerler tr_TR
dc.subject Değerler eğitimi tr_TR
dc.subject Değer eğitimi yaklaşımları tr_TR
dc.subject Etkinlik tr_TR
dc.subject Kazanım values tr_TR
dc.subject Values education tr_TR
dc.subject Values education approaches tr_TR
dc.subject Activity tr_TR
dc.subject Attainment tr_TR
dc.title Values education approaches and sample activities tr_TR
dc.title.alternative Değerler eğitimi yaklaşımları ve etkinlik örnekleri tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal The Journal of Academic Social Science Studies tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli üniversitesi eğitim fakültesi temel eğitim bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 105308 tr_TR
dc.identifier.issue 42 tr_TR
dc.identifier.startpage 361 tr_TR
dc.identifier.endpage 384 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster