Okul kooperatifçilik çalışmalarının öğrencilerin girişimcilik becerileri ve girişimci kişilik özellikleri açısından değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tahiroğlu, Mustafa
dc.contributor.author Meydan, Ali
dc.date.accessioned 2021-06-07T08:59:18Z
dc.date.available 2021-06-07T08:59:18Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Tahiroğlu, M. ve Meydan, A. (2017). Okul Kooperatifçilik Çalışmalarının Öğrencilerin Girişimcilik Becerileri ve Girişimci Kişilik Özellikleri Açısından Değerlendirilmesi. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi.52, 572-586. tr_TR
dc.identifier.uri http://tisej.com//makale_ozet.php?MSID=gYnXlwefXT-_AC0OyX_dAohgjNnoHF7PxcZtSdSJsKA%
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2174
dc.description.abstract Uzmanlar, becerilerin erken yaşlardan itibaren okullarda şekillendirilmesine ilişkin çalışmalar yapılması gerektiği üzerinde hemfikirdirler. Ancak etkili bir beceri eğitimi verilebilmesi için öğrencilere, deneyimlerin gerçekte ya da kurguda anlatıldığı gibi olup olmadığını anlamaları, eylemlere tepki göstermeleri ve kendileriyle özdeşleştirmeleri için fırsatlar sunulmalıdır. Bu yüzden öğrencilerin beceri edineceği durumu yaşamasını, hissetmesini ve kendisi ile özdeşleştirmesini sağlayacak uygulamalı çalışmalar yaptırılmalıdır. Bu çalışmada, öğrencilerin girişimcilik becerilerini artırıcı bir faktör olarak ön görülen okul kooperatifçilik kulüplerinin veya sınırlı sorumlu okul kooperatifi ortaklığının, öğrencilerin girişimcilik becerileri ve girişimci kişilik özelliklerine yönelik kazanım düzeyleri üzerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın örneklemini lise düzeyindeki devlet okullarında ve özel okullarda okul kooperatifçilik kulüplerinde görev almış ya da okul kooperatiflerine ortak olmuş 47öğrenci ile böyle bir üyeliği/ortaklığı bulunmayan ve hiç bulunmamış 50 öğrenci olmak üzere toplam 97 oluşturmuştur. Veriler kişisel bilgi formu ve İnce, Erdem, Deniz ve Bağlar tarafından (2015) uyarlanan “Girişimcilik Kişilik Özellikleri Ölçeği KFA” ile “Girişimcilik Becerileri Ölçeği KFA” ile toplanmıştır. Elde edilen verilere göre okul kooperatiflerine üye veya ortak olmuş öğrenciler lehine anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Ayrıca her iki grubunda girişimci kişilik özellikleri ile girişimcilik becerileri arasında yüksek düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür (r=0.745**, p<0.05). Bu sonuçlara göre de araştırmaya katılan öğrencilerin girişimcilik becerilerinin, büyük oranda (regrasyon analizi sonuçlarına göre yaklaşık %55) girişimci kişilik özelliklerinden kaynaklandığı söylenebilir. tr_TR
dc.relation.isversionof 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.17.12.855 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Girişimcilik tr_TR
dc.subject Girişimcilik becerisi tr_TR
dc.subject Kooperatifçilik tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.subject Girişimci kişilik tr_TR
dc.title Okul kooperatifçilik çalışmalarının öğrencilerin girişimcilik becerileri ve girişimci kişilik özellikleri açısından değerlendirilmesi tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 105308 tr_TR
dc.identifier.issue 52 tr_TR
dc.identifier.startpage 572 tr_TR
dc.identifier.endpage 586 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster