Türk halk masallarının öğrencilerin insani değerlere yönelik tutumlarına etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tahiroğlu, Mustafa
dc.contributor.author Kayabaşı, Onur Alp
dc.contributor.author Kayabaşı, Rabia Gökçen
dc.date.accessioned 2021-06-07T08:41:01Z
dc.date.available 2021-06-07T08:41:01Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/304230
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2171
dc.description.abstract Bu araştırmada Türk halk masallarından faydalanılarak değerler eğitimi yöntemlerine uygun geliştirilen etkinliklerin, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin insani değerlere yönelik tutumlarına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, sorumluluk, dostluk/arkadaşlık, barışçı olma, saygı, hoşgörü ve dürüstlük gibi insani değerler üzerinde yoğunlaştığı düşünülen bazı Türk halk masalları seçilerek değerler eğitimi yöntemlerine uygun bir şekilde işlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada ön-test – son-test kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Deney grubu 22, kontrol grubu ise 20 öğrenciden oluşmuştur. Araştırma verilerinin toplanması için her iki gruba deneysel çalışma sürecinin başında ve sonunda “İnsani Değerler Ölçeği” uygulanmıştır. Verilerin analizinde ilişkisiz örneklemler t testinden yararlanılmıştır. Analiz sonucunda deney ve kontrol grubunun son test ölçüm sonuçları incelendiğinde deney grubu öğrencileri lehine anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür [t(40)=8.899, p<0.05]. Bu sonuca göre, Türk halk masallarından faydalanılarak değerler eğitimi yöntemlerine uygun geliştirilen etkinlikler, öğrencilerin sorumluluk, dostluk/arkadaşlık, barışçı olma, saygı, hoşgörü ve dürüstlük gibi insani değerlere ilişkin tutumları ve davranışlarına olumlu bir etki göstermiştir. tr_TR
dc.description.abstract ABSTRACT: In this study, it is aimed to investigate the effect of values education-related activities through Turkish folk tales on 8th graders’ attitudes towards human values. For this purpose, some Turkish folk tales which concentrate on responsibility, friendship/companionship, peace, respect, tolerance and honesty were selected and taught in accordance with the methods of values education. An experimental pre-test – post-test control group design was used in the study. There were 22 students in the experimental group and 20 students in the control group. To collect the data, the "Human Values Scale" was administered. Independent-samples t tests were used to analyze the data. As a result, significant differences were found in favor of the experimental group [t(40)=8.899, p<0.05]. According to this, values education-related activities through Turkish Folk tales had positive impact on 8th graders’ attitudes towards human values such as responsibility, friendship / companionship, peace, respect, tolerance and honesty. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Afyon Kocatepe Üniversitesi tr_TR
dc.relation.isversionof http://dx.doi.org/10.5578/keg.5519 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Values tr_TR
dc.subject Turkish folk tales tr_TR
dc.subject Attitude tr_TR
dc.subject Value education değerler tr_TR
dc.subject Türk halk masalları tr_TR
dc.subject Tutum tr_TR
dc.subject Değer eğitimi tr_TR
dc.title Türk halk masallarının öğrencilerin insani değerlere yönelik tutumlarına etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of turkish folk tales on students’ attitudes towards human values tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal AKU, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 105308 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0001-8862-3234 tr_TR
dc.identifier.volume 6 tr_TR
dc.identifier.issue 4 tr_TR
dc.identifier.startpage 477 tr_TR
dc.identifier.endpage 494 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster