İlkokul öğrencileri nasıl bir öğretmen istiyor?

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tahiroğlu, Mustafa
dc.date.accessioned 2021-06-07T08:34:45Z
dc.date.available 2021-06-07T08:34:45Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Tahiroğlu, M. (2019). İlkokul Öğrencileri Nasıl Bir Öğretmen İstiyor? Üçüncü Sektör Sosyal ve Ekonomi Dergisi, 54(4), 1916-1936 tr_TR
dc.identifier.uri http://tisej.com//makale_ozet.php?MSID=tORzjGyoPGCDInv-K5aE2CkNrhUJbs4xR5DbRCUfOns%
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2170
dc.description.abstract Bu çalışmada, ilkokul öğrencilerinin nasıl bir öğretmen modeli istediklerinin, öğretmenden nasıl tutum, tavır, davranışlar beklediklerinin ve istemedikleri öğretmen tutum, tavır, davranışlarının neler olduğunun belirlemesi amaçlanmıştır. Veriler, 177 ilkokul öğrencisinden yarı yapılandırılmış açık uçlu sorularla, yazılı ve sözlü olarak toplanmıştır. Verilerin analizinde, içerik analizi tekniğinden yararlanılmıştır. Sonuç olarak: 1) İlkokul öğrencilerinin en çok istedikleri öğretmen modeli; “samimi/içten, şefkatli, ilgili vb. davranması, güler yüzlü olması, mutlu ve neşeli, öğrenciyi seven, esprili ve eğlenceli, başarıyı görebilen, öğrenciyle ders dışı zamanlarda da vakit geçiren, dersleri çeşitlendiren, dersi seviyeye göre ve yeterli düzeyde işleyebilen, anlayışlı, tarafsız ve adil…” öğretmen modelidir. 2) Öğrenciler, istemedikleri öğretmen tutum, tavır ve davranışlarını ise “sinirli ve sert davranan, asık suratlı, ilgisiz, ceza veren, sorumsuz, adil ve eşit davranmayan, hakaret eden, aşağılayan, bağıran ve azarlayan, küçümseyen, şiddet uygulayan, tehdit eden, kaba ve nezaketsiz davranan, anlayışsız, hoşgörüsüz, sıkıcı, teneffüse çıkarmayan, yeterince rehberlik yapmayan, dersleri tek düze işleyen, söz hakkı vermeyen…” şeklinde ifade etmişlerdir. tr_TR
dc.description.abstract In this study, it is aimed to determine what kind of teacher elementary school students want. Data were collected from 177 primary school students by using semi-structured open-ended questions, both written and verbal. The collected data were analyzed using descriptive and content analysis techniques. As a result of the study: 1) The teacher model that most desired by primary school students is; ”sincere, friendly, jocund, caring, compassionate, affectionate, merciful, happy, humorous, impartial, fair, tolerant, considerate, success seeing (appreciating, rewarding, etc.), and the ones who teach the lesson on time and adequately by using various teaching methods and activities (role playing, using music, paint activities etc.), and who spend time with student…” 2) The most unwanted teacher attitude and behaviors stated by the students were; “angry, grumpy, indifferent, punishing, irresponsible, unfair, unhappy, shouting, using violent, threatening, condescending, intolerant, boring, insulting, rude, and the ones who guide the students adequately, and teach the lessons in a monotonous way, and giving much homework…” tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.12.1179 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İlkokul tr_TR
dc.subject Öğrenci tr_TR
dc.subject Öğretmen tr_TR
dc.subject Beklenti tr_TR
dc.subject Davranış tr_TR
dc.subject Primary school tr_TR
dc.subject Student tr_TR
dc.subject Teacher tr_TR
dc.subject Expectation tr_TR
dc.subject Behavior tr_TR
dc.title İlkokul öğrencileri nasıl bir öğretmen istiyor? tr_TR
dc.title.alternative What kind of teachers does primary school students want? tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Üçüncü Sektör Sosyal ve Ekonomi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 105308 tr_TR
dc.identifier.volume 54 tr_TR
dc.identifier.issue 4 tr_TR
dc.identifier.startpage 1916 tr_TR
dc.identifier.endpage 1936 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster