Matematik öğretmen adaylarının konu alan bilgilerinin hataya yaklaşımları açısından incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Konyalıoğlu, Alper Cihan
dc.contributor.author Özkaya, Merve
dc.contributor.author Gedik, Solmaz Damla
dc.date.accessioned 2021-06-03T09:08:49Z
dc.date.available 2021-06-03T09:08:49Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/pub/jist/issue/7930
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2061
dc.description.abstract Bu çalışmada, matematik öğretmen adaylarının türev kavramındaki matematik konu alan bilgileri, hatalı çözülmüş sorulara yaklaşımları dikkate alınarak incelenmiştir. Çalışma amacına yönelik olarak adaylara, hatalı çözülmüş açık uçlu sorulardan oluşan test uygulanmıştır. Yazılı cevapların analizi, matematik öğretmen adaylarının türev kavramı ile ilgili işlem sorularını genelde yapabilmelerine karşın bu soruların benzerlerinin çözümlerinde yapılan hataları konu alan bilgisi bağlamında açıklayamadıklarını göstermiştir. Dolayısıyla adayların konu alan bilgi yeterliliklerinin göstergelerinden birisi hatayı doğru tespit edebilme bileşenidir. tr_TR
dc.description.abstract In this study considering pre-service mathematics teachers’ approaches to the questions solved incorrectly, their subject-matter knowledge in the concept of derivative was investigated. In the accordance with this purpose, a test that consisted of open-ended questions resolved incorrectly, was carried out. Analysis of written response showed that although pre-service mathematics teachers usually solved the operational questions about the concept of derivative, they did not explain errors made in solution of questions like these in terms of their subject matter knowledge. Consequently one of indicators of the pre-service teachers’ subject matter knowledge sufficiency is determining the errors correctly tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Konu alan bilgisi tr_TR
dc.subject Matematik alan bilgisi tr_TR
dc.subject Pedagojik alan bilgisi tr_TR
dc.subject Hata yaklaşımı tr_TR
dc.subject Türev tr_TR
dc.subject Subject-matter knowledge tr_TR
dc.subject Mathematical content knowledge tr_TR
dc.subject Pedagogical content knowledge tr_TR
dc.subject Error approach tr_TR
dc.subject Derivative tr_TR
dc.title Matematik öğretmen adaylarının konu alan bilgilerinin hataya yaklaşımları açısından incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Investigation of pre-service mathematics teachers’ subject- matter knowledge in terms of their approaches to errors tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Iğdır Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/matematik eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-6205-6603 tr_TR
dc.contributor.authorID 223816 tr_TR
dc.identifier.volume 2 tr_TR
dc.identifier.issue 2, Ek:A tr_TR
dc.identifier.startpage 27 tr_TR
dc.identifier.endpage 32 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster