dc.contributor.author |
Konyalıoğlu, Alper Cihan |
|
dc.contributor.author |
Özkaya, Merve |
|
dc.contributor.author |
Gedik, Solmaz Damla |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-03T09:08:49Z |
|
dc.date.available |
2021-06-03T09:08:49Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.uri |
https://dergipark.org.tr/en/pub/jist/issue/7930 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2061 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada, matematik öğretmen adaylarının türev kavramındaki matematik konu alan bilgileri, hatalı
çözülmüş sorulara yaklaşımları dikkate alınarak incelenmiştir. Çalışma amacına yönelik olarak adaylara, hatalı çözülmüş
açık uçlu sorulardan oluşan test uygulanmıştır. Yazılı cevapların analizi, matematik öğretmen adaylarının
türev kavramı ile ilgili işlem sorularını genelde yapabilmelerine karşın bu soruların benzerlerinin çözümlerinde yapılan
hataları konu alan bilgisi bağlamında açıklayamadıklarını göstermiştir. Dolayısıyla adayların konu alan bilgi
yeterliliklerinin göstergelerinden birisi hatayı doğru tespit edebilme bileşenidir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
In this study considering pre-service mathematics teachers’ approaches to the questions solved incorrectly, their subject-matter knowledge in the concept of derivative was investigated. In the accordance with this
purpose, a test that consisted of open-ended questions resolved incorrectly, was carried out. Analysis of written
response showed that although pre-service mathematics teachers usually solved the operational questions about the
concept of derivative, they did not explain errors made in solution of questions like these in terms of their subject
matter knowledge. Consequently one of indicators of the pre-service teachers’ subject matter knowledge sufficiency is determining the errors correctly |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Konu alan bilgisi |
tr_TR |
dc.subject |
Matematik alan bilgisi |
tr_TR |
dc.subject |
Pedagojik alan bilgisi |
tr_TR |
dc.subject |
Hata yaklaşımı |
tr_TR |
dc.subject |
Türev |
tr_TR |
dc.subject |
Subject-matter knowledge |
tr_TR |
dc.subject |
Mathematical content knowledge |
tr_TR |
dc.subject |
Pedagogical content knowledge |
tr_TR |
dc.subject |
Error approach |
tr_TR |
dc.subject |
Derivative |
tr_TR |
dc.title |
Matematik öğretmen adaylarının konu alan bilgilerinin hataya yaklaşımları açısından incelenmesi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Investigation of pre-service mathematics teachers’ subject- matter knowledge in terms of their approaches to errors |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Iğdır Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/matematik eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-6205-6603 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
223816 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2, Ek:A |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
27 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
32 |
tr_TR |