Öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarının, örgütsel vatandaşlık davranışları üzerindeki etkisi: Nevşehir ili örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Karacaoğlu, Korhan
dc.contributor.author Güney, Y. Soner
dc.date.accessioned 2021-06-02T07:48:47Z
dc.date.available 2021-06-02T07:48:47Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation (APA)KARACAOĞLU K,GÜNEY Y (2010). Öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarının, örgütsel vatandaşlık davranışları üzerindeki etkisi: Nevşehir ili örneği. ÖNERİ, 9(34), 137 - 153. tr_TR
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/dokuman-goruntule?ext=pdf&path=CrnWZGRsXTjRjLjWxD978OSUAL2jXitizhVYmCxNvH5uagcq41sFhQ1VLOM0hNRXTXpsm0NhyL77CZZMGhr33J4u5rMOTBUhR4FNlAeF5ajBMRtOymA_cQB4KGNIlpgiEsQniTgrOm6sMOb43RTtn_wsgT0mLSwq51-bX65JwxuvNSnSxpe9XUIq7fNYbj31PaaUhkSlli_s22x-NCPaJ45hghKUII3mXVQey8v3hwA=&contentType=application/pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1974
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki ve etkileşimin belirlenmesinden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini Nevşehir İl Merkezinde bulunan dokuz ortaöğretim okulunda çalışan toplam 206 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan veriler, iki ölçekten oluşan anket yardımı ile toplanmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasında pozitif yönde fakat düşük bir ilişkinin olduğu, regresyon analizi sonuçlarına göre ise, eğitim çalışanlarının örgütsel vatandaşlık davranışlarının ortaya çıkmasında, örgütsel bağlılığın boyutlarından duygusal bağlılık ve normatif (minnet) bağlılık boyutlarının etkili olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca çalışanların örgütsel vatandaşlık davranışının demografik değişkenlerden yaşa göre, örgütsel bağlılığın ise görev yapılan okullara göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this research is the determination of the relationship and interactions between teachers’ organizational commitment and their organizational citizenship behaviors. The sample of this research is 206 teachers working at 9 different high schools in Nevsehir. Data used in this research was gathered by a questionnaire composed of two scales. According to research findings, it was determined that there is a positive but low correlation between the teachers’ organizational commitment and their organizational citizenship behaviors. On the other hand, according to regression analysis findings, affective and normative commitment, the dimensions of the organizational commitment, are effective on the organizational citizenship behavior. Also, it was found that organizational citizenship behavior varies by age and organizational commitment varies by schools. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Marmara Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Örgütsel bağlılık tr_TR
dc.subject Örgütsel vatandaşlık davranışı tr_TR
dc.subject Duygusal bağlılık tr_TR
dc.subject Devam bağlılığı tr_TR
dc.subject Normatif bağlılık tr_TR
dc.subject Organizational commitment tr_TR
dc.subject Organizational citizenship behavior tr_TR
dc.subject Affective commitment tr_TR
dc.subject Continuance commitment tr_TR
dc.subject Normative commitment tr_TR
dc.title Öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarının, örgütsel vatandaşlık davranışları üzerindeki etkisi: Nevşehir ili örneği tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Marmara Ünv. Sos. Bil. Enst. Hakemli Öneri Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, iktisadi ve idari bilimler fakültesi, işletme bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 38935 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 34 tr_TR
dc.identifier.startpage 137 tr_TR
dc.identifier.endpage 153 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster