Lise öğrencilerinin radon gazına yönelik farkındalıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi: Nevşehir ili örneği.

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Polat, Mahmut
dc.contributor.author Sarıtaş, Mahmut
dc.date.accessioned 2021-06-01T10:27:28Z
dc.date.available 2021-06-01T10:27:28Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation POLAT MAHMUT,SARITAŞ DAVUT (2016). Lise Öğrencilerinin Radon Gazına Yönelik Farkındalıklarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi: Nevşehir İli Örneği. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 362-376., Doi: 10.17860/efd.13859 tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1936
dc.description.abstract Bu çalışmanın temel amacı Radon gazı ve onun çevresel etkilerine ilişkin lise öğrencilerinin farkındalık düzeyinin belirlenmesidir. Çalışmanın bir diğer amacı ise katılımcıların lise öğrenim süresince almış oldukları ilişkili derslere ait kazanımları belirleyerek bunların farkındalık seviyeleriyle olan ilişkilerini ortaya koymaktır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama (surway) yöntemi kullanılmıştır. Öğrencilerin ortaöğretimin başında ve sonundaki sınıf seviyelerinden seçilmiş olması, öğrenim süreci içindeki değişimi belirleyebilmek açısından kesit araştırma olarak ta kabul edilebilir. Çalışmada ayrıca fen bilimleri derslerinin ilgili sınıf seviyelerine ait öğretim programları incelendiği için doküman taraması da yapılmıştır. Çalışmanın örneklemi; Nevşehir şehir merkezinde bulunan üç farklı okul türünden rastgele olarak seçilen 554 (278 erkek ve 276 kız) dokuzuncu ve on ikinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından oluşturulan Radon Farkındalık Anketi (RFA) kullanılmıştır. Bu anket üç bölümden ve toplam on maddeden oluşmuştur. Kullanılan veri toplama aracı RFA süreksiz (kesikli) türde veriler sağladığından bu verilerin analizinde ki-kare testi, frekans ve yüzde değerleri kullanılmıştır. Örneklemin büyük bir bölümünün Radon farkındalık düzeyi oldukça düşük çıkmıştır. Çalışmaya katılan lise öğrencilerinin büyük çoğunluğu (% 55) Radonu hiç duymadıklarını belirtmişlerdir. Radonu bildiğini ifade edenlerin okul türü ve sınıf seviyelerine göre aralarında anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu fark, okul türüne göre fen lisesi ve sınıf seviyesi açısından da 12. sınıf lehine ortaya çıkmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The main purpose of this study is determining high school students’ awareness of Radon gas with respect to its environmental effect. Another aim is to show the relation between the courses that they have taken in high school about subject matter and their level of consciousness by determining their acquisition. In this study, survey method has been used as quantitative method. Participants are chosen from first and last year students of high school to determine the change throughout education process. Therefore this study would be considered cross-sectional survey. Also science curriculum of class levels with regard to science courses have been analyzed and sources have been scanned. Sample of the study constitutes of 554 students (278 boys, 276 girls) from the first and the last year of high school chosen arbitrarily from three different types of school (Business High School, Anatolian High School, Science High School). Radon Awareness Survey (RAS) has been used to collect data. RAS designed by the authors within consideration the relating literature. As RAS supply discontinuous data, while analyzing data, chi-square, frequency and percent value have been used. It has been found out that awareness of students about Radon is quite low. %55 of high school students declare that they had never heard about Radon. Rational differences between these groups have been found. Students from the last year of their high school education tend to know more about Radon. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Mersin Üniversitesi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.17860/efd.13859 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Radon tr_TR
dc.subject Farkındalık tr_TR
dc.subject Fen eğitimi tr_TR
dc.subject Öğretim programı tr_TR
dc.subject Awareness tr_TR
dc.subject Science education tr_TR
dc.subject Curriculum tr_TR
dc.title Lise öğrencilerinin radon gazına yönelik farkındalıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi: Nevşehir ili örneği. tr_TR
dc.title.alternative Examination of high school students' awareness towards radon gas in terms of some variables: example of the province of Nevsehir tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/fen bilgisi eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 35081 tr_TR
dc.identifier.volume 12 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 362 tr_TR
dc.identifier.endpage 376 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster