Sınıf öğretmenliği adaylarının genetiği değiştirilmiş organizmalar (gdo) hakkındaki tutumları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özdemir, Alper Murat
dc.date.accessioned 2021-06-01T08:45:54Z
dc.date.available 2021-06-01T08:45:54Z
dc.date.issued 2021-04-05
dc.identifier.citation Özdemir, A. M. (2021). Sınıf öğretmenliği adaylarının genetiği değiştirilmiş organizmalar (GDO) hakkındaki tutumları. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 521-541. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1926
dc.description.abstract Genetically modified organisms (GMOs) is the name given to organisms obtained by changing their existing properties or equipping them with new properties by means of adjusting their gene sequence through biotechnological methods. The aim of this study is to examine primary school teacher candidates' attitudes towards a socio-scientific issue, GMOs. Survey model, a quantitative research method, was employed, and the population consisted of undergraduate students studying at primary education. The participants were 449 primary school teacher candidates studying their first, second, third and fourth year in Kırşehir, Nevşehir and Muğla Universities. The results revealed no significant difference in the teacher candidates’ attitudes based on gender, university, year of study and age. As a result of the study, because of GMOs being part of our lives with the advances in technology, teachers starting from primary school level should be informed about these products. The higher our level of awareness about GMOs, the easier it will be to adopt a positive or negative opinion about them. In order to achieve this, it can be suggested to include practices or seminars on this topic in undergraduate programs. tr_TR
dc.description.abstract Genetiği değiştirilmiş organizmalar (GDO), biyoteknolojik yöntemlerle canlıların sahip olduğu gen dizilimleriyle oynanarak, mevcut özelliklerinin değiştirilmesi veya canlılara yeni özellikler kazandırılması ile elde edilen organizmalara verilen isimdir. Bu araştırmanın amacı sosyo bilimsel konulardan biri olan GDO ile ilgili öğretmen adaylarının tutum düzeylerini ölçmektir. Araştırmada nicel araştırma modellerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini sınıf öğretmenliğinde okuyan lisans öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem Kırşehir, Nevşehir ve Muğla Üniversitelerinde öğrenim görmekte olan 1. 2. 3. ve 4. sınıf düzeylerinden oluşan toplam 449 öğretmen adayından oluşmaktadır. Elde edilen verilerin analiz edilmesi ile öğretmen adaylarının tutumlarının cinsiyet, okul, sınıf ve yaş değişkeni açısından anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre, teknolojinin gelişmesi ile birlikte GDO’nun hayatımıza girmesi durumu sebebi ile GDO ile ilgili ilkokulun ilk kademelerinden itibaren öğretmenler olarak bilgi sahibi olmamız gerektiği ortaya çıkmıştır. GDO ile ilgili farkındalık düzeyimiz ne kadar yüksek olursa, olumlu veya olumsuz anlamda fikir yürütebilmemiz kolaylaşacaktır tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.publisher Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.29299/kefad.831317 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Primary education tr_TR
dc.subject Genetically modified organisms tr_TR
dc.subject Science education tr_TR
dc.title Sınıf öğretmenliği adaylarının genetiği değiştirilmiş organizmalar (gdo) hakkındaki tutumları tr_TR
dc.title.alternative Primary school teacher candidates’ attitudes of genetically modified organisms (gmos) tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 36814 tr_TR
dc.contributor.authorID ORCID:0000-0003-2651-2090 tr_TR
dc.identifier.volume 22 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 521 tr_TR
dc.identifier.endpage 541 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster