Ortaokul öğrencilerinin bilişim teknolojilerinden yararlanma düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çetin, Oğuz
dc.contributor.author Yalçınkaya, Elvan
dc.contributor.author Aktepe, Vedat
dc.contributor.author Temur, Murat
dc.date.accessioned 2021-05-31T10:47:05Z
dc.date.available 2021-05-31T10:47:05Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.issn 2536-5258
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijal/issue/38500/427831
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1898
dc.description https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijal/issue/38500/427831 tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı ortaokul düzeyinde eğitimlerine devam etmekte olan öğrencilerin bilişim teknolojilerinden yararlanma düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Çalışmada var olan bir durumu olduğu şekli ile betimlemek amacı ile tarama modeli, bu modelde yer alan yaklaşımlardan da genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Niğde İl merkezinde yer alan farklı okullarda öğrenim gören toplam 250 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışma grubu olasılık dışı (amaçlı) olarak uygun durum örneklemesi ile belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Özmusul (2011) tarafından geliştirilen “Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma Ölçeği” kullanılmıştır. İlgili ölçek için elde edilen Cronbach’s Alpha güvenirlik katsayısı .91 olarak bulunmuştur. Verilerin normal dağılım göstermesinden dolayı karşılaştırmalarda parametrik testlerden olan bağımsız gruplarda t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda, öğrencilerin bilişim teknolojilerinden yararlanma düzeylerinin yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bağımsız değişkenlere yönelik yapılan çözümlemelerde, öğrencilerin bilişim teknolojilerinden yararlanma düzeylerinin cinsiyetlerine ve sınıf seviyelerine bağlı olarak farklılık göstermediği, bilgisayara ve internet bağlantısına sahip olma durumlarına göre ise farklılaştığı belirlenmiştir. Bununla birlikte, öğrencilerin internet kullanım sıklıklarına göre interneti çok sık kullanan öğrenciler ile nadiren kullanan öğrenciler arasında, interneti çok sık kullanan öğrenciler lehine farklılaşma olduğu tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to examine the level of secondary school students’ utilization of information technology in terms of various variables. In order to describe an existing situation in the study as it was, screening model was used, and among the methods included in this model general screening model was employed. The study group of the study comprised a total of 250 secondary school students attending different schools in the city centre of Niğde in the academic year of 2017-2018. The study group was determined through non-random (purposeful) convenience sampling method. “The Utilization of Information and Communication Technologies Scale” developed by Özmusul (2011) was used as data collection tool in the study. The Cronbach’s Alpha reliability coefficient for the scale was found to be .91. Since the data showed normal distribution, the parametric tests, independent samples t-test and one-way analysis of variance (ANOVA), were used. As a result of the study, it was concluded that the level of students’ information technology use was high. In the analysis done for the independent variables, it was determined that while the level of the students’ utilization of information technology did not differ significantly based on their gender and class levels, it did according to the availability of a computer and internet connection. However, based on the frequency of the internet use, a difference was revealed between the students who frequently used the internet and those who rarely used it, in favour of the ones who used the internet frequently. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher International Journal of Active Learning tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Bilişim teknolojileri tr_TR
dc.subject Bilgisayar ve internet kullanımı tr_TR
dc.subject Bilişim teknolojilerinden yararlanma tr_TR
dc.subject İnformation technologies tr_TR
dc.subject Computer and internet use tr_TR
dc.subject Utilization of information technology tr_TR
dc.subject Secondary school students tr_TR
dc.subject Ortaokul öğrencileri tr_TR
dc.title Ortaokul öğrencilerinin bilişim teknolojilerinden yararlanma düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Analysis of secondary school students’ use levels of information technologies in terms of various variables tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal International Journal of Active Learning tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 274695 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0001-8548-6342 tr_TR
dc.identifier.volume 3 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 11 tr_TR
dc.identifier.endpage 22 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster