KOSGEB yeni girişimci desteğinin, küçük ve orta boy işletmelerin performansına etkisi: Bolu ili örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Deniz, Mustafa
dc.contributor.author Karacaoğlu, Korhan
dc.date.accessioned 2021-05-31T10:01:51Z
dc.date.available 2021-05-31T10:01:51Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Deniz M. ve Karacaoğlu K., (2017), KOSGEB yeni girişimci desteğinin, küçük ve orta boy işletmelerin performansına etkisi: Bolu ili örneği, 8. Uluslararası Girişimcilik Kongresi / 8 th International Congress on Entrepreneurship, July, 14-16, Balıkesir, Turkey. tr_TR
dc.identifier.uri http://ice2017.balikesir.edu.tr/ice2017_bildirikitabi2.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1881
dc.description.abstract Bu çalışma, girişimcilerin kendi işini kurmasıyla ticari hayata başlayan KOBİ’ler için, Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme Başkanlığı (KOSGEB) tarafından sunulan Yeni Girişimci Desteğinin, onlara nasıl bir etkisi olduğunu ortaya koymak adına tasarlanmıştır. Çalışma Bolu ilinde faaliyet gösteren ve destekten yararlanarak işletmesini kuran 75 girişimci ile destekten yararlanmadan Bolu’da işletmesini kuran 75 girişimci üzerinde anket yöntemiyle yapılmıştır. Analizler ise SPSS istatistik programında Ki Kare Testi ve T Testi ile yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre KOSGEB Yeni Girişimci Desteğinin KOBİ’lerin istihdam artışı, mali bilanço artışı, pazarda bilinirlik artışı, pazardan elde edilen payda artış, makine parkuru artışı ve finansal rahatlığa kavuşmasına etki etmektedir. İlgili programın, KOBİ’lerin net satış hasılatına, ürün/hizmet çeşidi artışına, üretim/hizmet kalitesi artışına, ürün/hizmet kalite artışına, Ar-Ge ve yenilik faaliyetleri artışı ile ihracat miktarı artışına etkisi bulunmamaktadır. Bu nedenle, daha güçlü ve sürdürülebilir işletmeler için, KOBİ’lerin bu performanslarını da arttırıcı yönde destek mekanizmaları geliştirilmesi üzerine öneriler sunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract This study is designed to put forth the impact of the New Entrepreneurship Support which carried out by Small and Medium Enterprises Development Organization (KOSGEB) to the SMEs which start their commercial life by establishing their own businesses as new entrepreneurs. The study is both applied to the 75 new entrepreneurs in Bolu and supported by KOSGEB and to the 75 new entrepreneurs which are also in Bolu but haven’t benefitted from the support by using survey method. The analyses have been done with Ki Square Test Method and T Test Method on SPSS Statistics Programme. Findings of the study show that KOSGEBNew Entrepreneurship Support has an impact on some of the performance criterias of SMEs’ such as: increase in employment, financial balance sheet, recognition on the market, market share, the machinery track of the firm and financial comfort. The programme has no impact on Net Sales Revenue, product/service variety, production/service quantity, product/service quality, Research & Development and innovation activities and increase on exports of SMEs. For that reason in order to have more powerful and sustainable enterprises, support mechanisms which aim to increase SMEs’ performance in these areas must be developed. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Balıkesir Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject KOBİ tr_TR
dc.subject Girişimcilik tr_TR
dc.subject KOSGEB Yeni Girişimci Desteği tr_TR
dc.subject İşletme Performansı tr_TR
dc.subject Etki Analizi tr_TR
dc.subject SME tr_TR
dc.subject Entrepreneurship tr_TR
dc.subject KOSGEB New Entrepreneurship Support tr_TR
dc.subject Business Performance tr_TR
dc.subject Impact Analysis tr_TR
dc.title KOSGEB yeni girişimci desteğinin, küçük ve orta boy işletmelerin performansına etkisi: Bolu ili örneği tr_TR
dc.title.alternative The impact of KOSGEB new business support to the small and medium enterprises performance: the case of Bolu province tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal 8. Uluslararası Girişimcilik Kongresi / 8 th International Congress on Entrepreneurship tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 38935 tr_TR
dc.identifier.startpage 34 tr_TR
dc.identifier.endpage 50 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster