Bu çalışma, girişimcilerin kendi işini kurmasıyla ticari hayata başlayan KOBİ’ler için, Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme Başkanlığı (KOSGEB) tarafından sunulan Yeni Girişimci Desteğinin, onlara nasıl bir etkisi olduğunu ortaya koymak adına tasarlanmıştır. Çalışma Bolu ilinde faaliyet gösteren ve destekten yararlanarak işletmesini kuran 75 girişimci ile destekten yararlanmadan Bolu’da işletmesini kuran 75 girişimci üzerinde anket yöntemiyle yapılmıştır. Analizler ise SPSS istatistik programında Ki Kare Testi ve T Testi ile yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre KOSGEB Yeni Girişimci Desteğinin KOBİ’lerin istihdam artışı, mali bilanço artışı, pazarda bilinirlik artışı, pazardan elde edilen payda artış, makine parkuru artışı ve finansal rahatlığa kavuşmasına etki etmektedir. İlgili programın, KOBİ’lerin net satış hasılatına, ürün/hizmet çeşidi artışına,
üretim/hizmet kalitesi artışına, ürün/hizmet kalite artışına, Ar-Ge ve yenilik faaliyetleri artışı ile ihracat miktarı artışına etkisi bulunmamaktadır. Bu nedenle, daha güçlü ve sürdürülebilir işletmeler için, KOBİ’lerin bu performanslarını da arttırıcı yönde destek mekanizmaları geliştirilmesi üzerine öneriler sunulmuştur.
This study is designed to put forth the impact of the New Entrepreneurship Support which carried out by
Small and Medium Enterprises Development Organization (KOSGEB) to the SMEs which start their commercial life
by establishing their own businesses as new entrepreneurs. The study is both applied to the 75 new entrepreneurs in
Bolu and supported by KOSGEB and to the 75 new entrepreneurs which are also in Bolu but haven’t benefitted
from the support by using survey method. The analyses have been done with Ki Square Test Method and T Test
Method on SPSS Statistics Programme. Findings of the study show that KOSGEBNew Entrepreneurship Support
has an impact on some of the performance criterias of SMEs’ such as: increase in employment, financial balance
sheet, recognition on the market, market share, the machinery track of the firm and financial comfort. The
programme has no impact on Net Sales Revenue, product/service variety, production/service quantity,
product/service quality, Research & Development and innovation activities and increase on exports of SMEs. For
that reason in order to have more powerful and sustainable enterprises, support mechanisms which aim to increase
SMEs’ performance in these areas must be developed.