İnternet bankacılığında hedonik motivasyon unsurları, e-tatmin ve e-bağlılık etkileşimi: Nevşehir ili örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çoban, Suzan
dc.contributor.author Keskin, Serhan
dc.date.accessioned 2021-05-28T07:36:57Z
dc.date.available 2021-05-28T07:36:57Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation ÇOBAN, S. Ve KESKİN, S. (2018). İnternet Bankacılığında Hedonik Motivasyon Unsurları, E-Tatmin Ve E-Bağlılık Etkileşimi: Nevşehir İli Örneği. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 52, 93-114. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1833
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, internet bankacılığına yönelik hedonik motivasyon unsurlarının e tatmin ve e-bağlılığa etkisini saptamaktır. Ayrıca, çalışmada e-tatminin e-bağlılığa etkisini belirlemek de amaçlanmaktadır. Bu amaçlarla geliştirilen anket, Nevşehir ilinde internet bankacılığını kullanan 324 kişiye uygulanmıştır. Veriler faktör analizi ve regresyon analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen başlıca bulgular şu şekilde sıralanabilir: Hedonik motivasyon faktörleri macera, maddi değer, başkalarına yardım, yenilik ve sosyalleşme arayışıdır. Hedonik motivasyon unsurlarının e- tatmin ve e- bağlılığa etkisi vardır. Özellikle maddi değer ve sosyalleşme arayışının belirgin etkisi vardır. E- tatmin ise, e-bağlılığı etkilemektedir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research is to determine the effect of hedonic motivational factors on internet banking on e-satisfaction and e-loyalty. It is also aimed to determine the effect of esatisfaction on e-loyalty in the study. The questionnaires developed for these purposes were applied to 324 people in Nevşehir using internet banking. Data were analyzed using factor analysis and regression analysis. The main findings are: Hedonic motivation factors; adventure, material value, help for others, innovation and socialization. Hedonic motivation factors have an influence on e-satisfaction and e-loyalty. In particular, there is a significant impact of researching material value and socialization. E-satisfaction affects e-loyalty. tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İnternet bankacılığı tr_TR
dc.subject Hedonik tüketim tr_TR
dc.subject E-tatmin tr_TR
dc.subject E-bağlılık tr_TR
dc.subject Internet banking tr_TR
dc.subject Hedonic consumption tr_TR
dc.subject E-satisfaction tr_TR
dc.subject E-loyalty tr_TR
dc.title İnternet bankacılığında hedonik motivasyon unsurları, e-tatmin ve e-bağlılık etkileşimi: Nevşehir ili örneği tr_TR
dc.title.alternative Hedonic motivation factors, e-satısfactıon and e loyalty interactıon in internet banking: the case of Nevsehir tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevsehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, iktisadi ve idari bilimler fakültesi, işletme bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 39280 tr_TR
dc.identifier.issue 52 tr_TR
dc.identifier.startpage 93 tr_TR
dc.identifier.endpage 114 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster