Bu çalışmanın amacı, internet bankacılığına yönelik hedonik motivasyon unsurlarının e tatmin ve e-bağlılığa etkisini saptamaktır. Ayrıca, çalışmada e-tatminin e-bağlılığa etkisini belirlemek de amaçlanmaktadır. Bu amaçlarla geliştirilen anket, Nevşehir ilinde internet bankacılığını kullanan 324 kişiye uygulanmıştır. Veriler faktör analizi ve regresyon analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen başlıca bulgular şu şekilde sıralanabilir: Hedonik motivasyon faktörleri macera, maddi değer, başkalarına yardım, yenilik ve sosyalleşme arayışıdır. Hedonik motivasyon unsurlarının e- tatmin ve e- bağlılığa etkisi vardır. Özellikle maddi değer ve sosyalleşme arayışının belirgin etkisi vardır. E- tatmin ise, e-bağlılığı etkilemektedir.
The aim of this research is to determine the effect of hedonic motivational factors on
internet banking on e-satisfaction and e-loyalty. It is also aimed to determine the effect of esatisfaction on e-loyalty in the study. The questionnaires developed for these purposes were
applied to 324 people in Nevşehir using internet banking. Data were analyzed using factor analysis
and regression analysis. The main findings are: Hedonic motivation factors; adventure, material
value, help for others, innovation and socialization. Hedonic motivation factors have an influence
on e-satisfaction and e-loyalty. In particular, there is a significant impact of researching material
value and socialization. E-satisfaction affects e-loyalty.