Yeni Türk Ticaret Kanunu ışığında kurumsallaşmanın firma performansı üzerindeki etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Öğüt, Emine
dc.date.accessioned 2021-03-22T09:01:27Z
dc.date.available 2021-03-22T09:01:27Z
dc.date.issued 2019-08-01
dc.identifier.issn 2149-3871
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1185
dc.description.abstract Kurumsallaşma, esasen şirketlerin kurallara, proseslere, standartlara sahip olması, küresel değişimleri hızlı takip etmesi, çevresel gelişmeler doğrultusunda yapısını ve işlevlerini geliştirmesi ve rakiplerinden ayırt edici bir kurumsal kimlik inşa etmesidir. Kurumsallaşan örgütler; iş ve işleyişlerle ilgili nesnel kuralları yazılı hale getirerek, profesyonel bir bakış açısı oluşturarak, yetki devrini esas alarak, esnek bir örgüt yapısı oluşturarak, çalışanların kararlara katılımını sağlayarak, etkin bir iletişim sistemi geliştirerek firma performansının artmasını sağlayabilir. Bu çalışmanın amacı, yeni TTK'nın öngördüğü kurumsal hayat ışığında kurumsallaşmanın firma performansı üzerindeki etkisini analiz etmektir. Araştırmanın örneklemini Konya ilindeki 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde çalışan 204 orta ve üst kademe yönetici oluşturmaktadır. Regresyon analizi sonuçlarına göre; kurumsallaşmanın firma performansı üzerinde pozitif yönlü ve anlamlı bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Kurumsallaşmanın alt boyutlarından profesyonelliğin finansal performans üzerinde pozitif yönlü ve anlamlı bir etkisi olduğu, ancak kurumsallaşmanın tutarlılık ve şeffaflık boyutlarının finansal performans üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı ortaya konulmuştur. Öte yandan, kurumsallaşmanın profesyonellik ve şeffaflık boyutlarının finansal olmayan performans üzerinde pozitif yönlü ve anlamlı bir etkiye sahip olduğu, tutarlılık boyutunun ise finansal olmayan performans üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı saptanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Institutionalization is essentially the fact that companies have rules, processes, standards, follow the global changes in the market rapidly, improve their structure and functions in accordance with environmental changes and build a distinctive corporate identity. Institutionalized organizations can improve firm performance by implementing written objective business rules, creating a professional business perspective, taking the delegation of authority as a basis, establishing a flexible organizational structure, enabling employees to participate in the managerial decisions, and developing an effective communication system. The aim of this study is to analyze the impact of institutionalization on firm performance in the light of the corporate life envisaged by the new Turkish Commercial Code (TCC). The sample of the study consists of 204 middle and upper level managers working in 4 and 5 starhotels in Konya. According to the results of regression analysis; institutionalization has a positive and significant effect on firm performance. It has been shown that professionalism, one of the sub-dimensions of institutionalization, has a positive and significant effect on financial performance, but consistency and transparency dimensions of institutionalization do not have a significant effect on financial performance. On the other hand, it was found that professionalism and transparency dimensions of institutionalization had a positive and significant effect on non-financial performance, whereas consistency dimension did not have a significant effect on non-financial performance. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Kurumsallaşma tr_TR
dc.subject Firma performansı tr_TR
dc.subject Otel işletmeleri tr_TR
dc.subject Kurumsal yönetim tr_TR
dc.subject Institutionalization tr_TR
dc.subject Firm performance tr_TR
dc.subject Hotel enterprises tr_TR
dc.subject Corporate governance tr_TR
dc.title Yeni Türk Ticaret Kanunu ışığında kurumsallaşmanın firma performansı üzerindeki etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of ınstıtutıonalızatıon on organızatıonal performance ın the lıght of the new Turkısh commercıal code tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE dergisi tr_TR
dc.contributor.department Selçuk Üniversitesi/sosyal bilimler meslek yüksekokulu/yönetim ve organizasyon bölümü/işletme yönetimi pr. tr_TR
dc.contributor.authorID 139411 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-8137-6952 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 565 tr_TR
dc.identifier.endpage 578 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster