Konu "Türkçe" için listeleme

Konu "Türkçe" için listeleme

Sırala: Sıra: Sonuçlar:

  • Durmuş, Zülfikar (Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 2010)
    Bütün bir insanlığa doğru yolu bulmaları için gönderilen en son ilahi kelam olan Kur’an, ayetlerinin tefekkür edilmesini, anlaşılmasını ve sunduğu ilkelere göre ahlaklı toplumların oluşturulmasını muhataplarından isteyen ...
  • Varoğlu, Gonca (Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022-12-01)
    Bu çalışmada Türkçe ve Japoncada hayvan adları içeren benzetmelerin anlamsal olarak karşılaştırılması ve ansiklopedik anlam bakış açısı ile çözümlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 53 Türkçe, 30 Japonca benzetme ...
  • Karataş, Mustafa (Türk Akademisi Siyasi Sosyal Stratejik Araştırmalar Vakfı (TASAV) Yayını, 2021-04)
    Bir milleti oluşturan kültür ögelerinin başında dil ve o dille üretilmiş sözlü ve yazılı eserler gelir. Bu eserler, sadece üreticilerinin (şair, yazar vd.) duygu ve düşünce dünyalarını değil, aynı zamanda bir parçası ...
  • Varoğlu, Gonca (2013-09-01)
    Bilişsel dilbilim, diğer dilbilim alanlarından farklı olarak, insanı ve insanın algısını merkez alan alanlar arası bir bilim dalıdır. İnsan algısında beden ve bedenin dile yansımasının bir bütün olarak değerlendirilip; ...
  • Çiftçi, Ümmühan (E-Kitap, 2019-07-12)
    Japonca ile Türkçe arasında dilbilgisi bakımından yapısal özellikler çoğunlukla benzerlik gösterse de, bazı aykırı yapıların varlığına da sık sık rastlanmaktadır. Örneğin; Türkçede tek bir eylemle ifade edebileceğimiz ...
  • Karataş, Mustafa (Grafiker Yayınları, 2012)
    İnsanlık tarihinde içinde bulunulan dönemin belirlediği ihtiyaçlar, önce üretimin, sonra satışın, daha sonra pazarlamanın ve 1980 sonrası da toplumsal pazarlamanın önem kazanmasına neden olmuştur. Pazarlamanın tarih boyunca ...
  • Durmuş, Zülfikar (İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2010-06-01)
    Ülkemizde yapılan meallerin çoğunluğunda iki önemli hata her zaman göze çarpmaktadır. Birincisi, hedef dil Türkçenin imkânlarının iyi kullanılamaması; ikincisi ise, lafza aşırı bağlı kalınarak çeviri yapılmasıdır. Her iki ...
  • Köksal, Onur; Tükel, Ayşen; Duman, Aliye (2015)
    Okul öncesi eğitim kurumlarının amaçlarını gerçekleştirmesi okul öncesi eğitim programlarının işlevsel ve etkili olmasıyla mümkün olabilir. Dolayısıyla okul öncesi eğitim programlarındaki etkinliklerin etkin bir şekilde ...
  • Karaduman, Merve; Karataş, Mustafa (Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, 2021-12-01)
    Toplum ve kültür ile ayrılmaz bir ilişkisi olan dil; insanların yaşadığı coğrafyaya, bitki örtüsüne, iklimine, yaşayış biçimine, duygu ve düşünce dünyasına göre değişiklik gösterir. Bu değişiklikler de dilin söz varlığında ...
  • Karataş, Mustafa (Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2018)
    Yöneticilerin ve aydınların, yaşadıkları toplumla ilgili düşüncelerini, eleştirilerini, yeni fikirlerini geniş kitlelere ulaştırabilmelerinin ve onları etkileyerek harekete geçirebilmelerinin en önemli yolu gazete ve ...
  • Serrican Kabalcı, Ece (2017)
    Türk dünyasının önemli şairlerinden Seyit Muhammed Hüseyin Behçet Tebrizi, İran Türklerinden olup Güney Azerbaycan’da yaşamış, “Şehriyar” mahlası ile tanınmıştır. Farsça kaleme aldığı şiirlerinin yanında Türkçe şiirler ...
  • Karataş, Mustafa (Uludağ Üniversitesi, 2014)
    Türk dilinin en önemli özelliklerinden biri de nesne, hareket veya kavramların adlandırmasında çeşitli imkânlara sahip olmasıdır. Bu imkânlar Türk diline, adlandırma konusunda çok verimli bir dil olma özelliği kazandırmıştır. ...
  • Besler, Arman; (2021-06-23)
    Geleneksel terim mantığından farklı olarak modern mantık kuramı, yapısı itibariyle, atomsal (yani mantıksal olarak yalın) önermelerin doğruluk fonksiyonlu molekülleri oluşturacak çeşitli bileşme biçimlerinin bir incelemesiyle ...
  • Karataş, Mustafa (Türk Dil Kurumu, 2010)
    21. yüzyıl Türkiye’sinde, “magazin” kültürünün ve argolu, küfürlü söyleyişlerin arttığı ve bundan dolayı ciddi iletişim sorunlarının olduğu bir ortamda insanlar, birbirlerini “yanlış anladıkları” her an sorunun Türkçeden ...
  • Atay, Rabia; Gün, Mesut (Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, 2019-07)
    ÖZET Bu çalışmada Türkiye'de Türkçe öğrenen Suriyeli ortaokul öğrencilerinin yazılı anlatımda yaptıkları dil yanlışları araştırılmıştır. Türkiye'de Türkçe öğrenen Suriyeli öğrencilerin sayısı oldukça fazladır. Bu öğrenciler ...
  • Didkivska, Olha; Şengül, Kübra (Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, 2023-04-01)
    İçinde bulunduğumuz çağın hızla gelişen bilim ve teknolojilerine ayak uydurabilmek; günümüz dünyasının çağdaş bireylerden talep ettiği özelliklere uyabilmek; gerek iş gerekse eğitimde daha iyi imkânlara sahip olabilmek ...
  • Karataş, Mustafa (2013)
    Her insan dünyaya geldiğinde dil yetisine sahiptir ve bu dil yetisiyle ana dilini edinir. Çevresindeki dünyayı algılamaya başladığı andan itibaren başta annesi olmak üzere çevresinden ana dilini öğrenmeye başlar. Bu öğrenme ...
  • Karataş, Mustafa (Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı, 2013)
    Türk halı ve düz dokumalardaki yanışlar birçok açıdan değerlendirilebildiği gibi bir dil göstergesi (sembol) olarak da incelenebilmektedir. Aslında bir görsel sanat ürünü olan yanışlar, dokuyucular tarafından binlerce ...
  • Karataş, Mustafa (2021-11)
    İnsanın bilinçli ve akıllı bir varlık olmasını sağlayan dil sistemidir. Dil sayesinde insan, sadece iletişim kuran bir varlık olmaktan çıkarak “düşünen” ve “bilen” bir varlığa dönüşür. Varlığını, “bilme”ye, yani öğrenmeye ...