Algılanan destinasyon imajı ve tatminin davranışsal niyet üzerindeki etkisi: Kapadokya örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Dalkılıç, Filiz
dc.contributor.author Kaplan, Metin
dc.date.accessioned 2020-11-26T13:41:18Z
dc.date.available 2020-11-26T13:41:18Z
dc.date.issued 2012-07-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/922
dc.description.abstract Son yıllarda birçok araştırmacı destinasyon imajı, tatmin ve davranışsal niyet kavramlarına artan ölçüde ilgi göstermeye başlamıştır. Ancak, literatürü incelendiğinde bu kavramların aynı anda incelendiği çalışmaların az sayıda olduğu ve bu konuyla ilgili önemli ölçüde bilgi eksikliği olduğu görülmüştür. Bu nedenle, algılanan destinasyon imajı, tatmin ve davranışsal niyet kavramlarına dair literatürdeki bilgi eksikliğini gidermek için bu tür bir çalışmaya gereksinim duyulmuştur. Bu çalışmanın amacı, Bu çalışmanın amacı Kapadokya'ya gelen turistlerin algılanan destinasyon imajı ve tatmininin, davranışsal niyetleri üzerindeki etkilerini belirlemeye yöneliktir. Araştırmanın örneklemini Kapadokya'ya gelen turistler oluşturmaktadır.Araştırma bulguları, algılanan destinasyon imajı ile davranışsal niyetin sadakat boyutu arasında pozitif yönlü ve olumlu bir ilişki olduğunu, algılanan destinasyon imajı ile davranışsal niyetin daha fazla ödeme boyutu arasında pozitif yönlü ve olumlu bir ilişki olduğunu, destinasyon imajı algısı ile davranışsal niyetin dışsal cevap boyutuna bakıldığında ise aynı şekilde pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki olduğunu ortaya koymaktadır. Benzer şekilde tatmin ile davranışsal niyetin sadakat boyutu, daha fazla ödeme boyutu ve dışsal cevap boyutu arasında pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Araştırma bulgularına göre algılanan destinasyon imajının sadakati, daha fazla ödemeyi ve dışsal cevabı pozitif yönlü, tatminin fiziksel koşullar, kültürel ve tarihi çekicilikler, kolaylaştırıcı faktörler ve fiyat faktörleri davranışsal niyetin sadakat boyutu pozitif yönlü, tatminin sosyokültürel faaliyetler, kolaylaştırıcı faktörler ve fiyat faktörlerinin davranışsal niyetin daha fazla ödeme boyutunu pozitif, yerelliğin ile ise negatif yönlü etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca kültürel ve tarihi çekicilikler ve yerellik boyutlarının dışsal cevap boyutunu pozitif yönlü bir şekilde, fiziksel koşullar boyutlarının dışsal cevap boyutunu negatif yönlü bir şekilde etkilediği tespit edilmiştir. Çalışmada son olarak, araştırmanın birtakım kısıtları olduğu belirtilmiş ve gelecek araştırmalar için bazı öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Destinasyon İmajı, Tatmin, Davranışsal Niyet, Kapadokya. tr_TR
dc.description.abstract In recent years, many researchers have become increasingly interested in the concepts of perceived destination image, satisfaction and loyalty. But when investigating the literature, there is a considerable lack of knowledge related to these three concepts. This study was required to close the gap of knowledge at literature about perceived destination image, satisfaction and behavioral intentions. The purpose of this study is to analyze the effects of perceived destination image and satisfaction on behavioral intentions. The sampling of this study consists of the tourists who came and stayed in Cappadocia at least one day.The findings of the research revealed that destination image was positively related to behavioral intentions? loyalty, willingness to pay more and external response factors. Similarly it was seen that satisfaction was positively related to behavioral intentions? loyalty, willingness to pay more and external response factors. According to the findings of the research destination image had a positive effect on loyalty, willingness to pay more and external response. Similarly, physical conditions, cultural and historical attractions, facilitations and price factor of satisfaction had a positive effect on loyalty factor of destination image. Also sociocultural facilities, facilitations and price factors of satisfaction had a positive effect on willingness to pay more factor of destination image and local facilities factor of satisfaction had a negative effect on willingness to pay more factor of destination image. Similarly, cultural and historical attractions and local facilities factors of satisfaction had a positive effect and physical conditions had a negative effect on external response factor of behavioral intentions.Finally, some implications and limitations of this research were discussed, and future research directions are suggested.Key Words: Destination Image, Satisfaction, Behavoal Intention, Cappadocia. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Destinasyon imajı tr_TR
dc.subject Tatmin tr_TR
dc.subject Davranışsal niyet tr_TR
dc.subject Kapadokya tr_TR
dc.subject Destination image tr_TR
dc.subject Satisfaction tr_TR
dc.subject Behavioral intention tr_TR
dc.subject Cappadocia tr_TR
dc.title Algılanan destinasyon imajı ve tatminin davranışsal niyet üzerindeki etkisi: Kapadokya örneği tr_TR
dc.title.alternative The effects of perceived destination image and satisfaction on behavioral intentions: A case study of Cappadocia tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi/İşletme Bölümü/Örgütsel Davranış Anabilim Dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 38845 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster